7 sposobów na zwiększenie sprzedaży online
2016-06-30 11:32
Przeczytaj także: Zakupy online: jak zatrzymać klientów porzucających koszyki?
1) Buduj zaufanie.
Nie przegap okazji na zwiększenie zaufania względem twojego biznesu, zwłaszcza wśród użytkowników kupujących po raz pierwszy – aby zwiększyć poziom zaufania, umieść informacje o bezpieczeństwie czy ochronie prywatności w widocznym miejscu. Zgodnie z danymi Baymard Institute, 21% konsumentów porzuca wirtualne koszyki z obawy o bezpieczeństwo przetwarzania informacji finansowych.2) Odrób pracę domową z SEO.
Wyszukiwanie dawno wyprzedziło nawigację strony w kategorii głównego narzędzia, z którego e-konsumenci korzystają poszukując treści i produktów na stronie. Z uwagi na tę zależność, warto dołożyć wszelkich starań, aby twoje produkty pojawiały się zawsze na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania. W tym celu warto zadbać o zwięzłe tagi i opisy na całej stronie WWW. Uproszczenie adresów URL również ułatwia wyszukiwarce odpowiednie pozycjonowanie.3) Zoptymalizuj finalizację transakcji.
Porzucone koszyki stanowią jeden z największych problemów sklepów online. Zgodnie z Baymard Institute, ich odsetek może stanowić nawet 68%. Istnieje jednak kilka prostych sposobów na usprawnienie finalizacji transakcji i uczynienie jej nieco bardziej przystępnej dla użytkownika. Po pierwsze, warto pomyśleć o pominięciu niepotrzebnych etapów procesu zakupowego, większym wyborze metod płatności i nie zmuszaniu użytkownika do zakładania dodatkowych kont czy profili.4) Wykorzystaj remarketing.
Jeśli kiedykolwiek przeglądałeś ofertę jakiegoś sklepu, podczas gdy na stronie wyświetlały się dodatkowe reklamy – doświadczyłeś remarketingu. Różne rodzaje remarketingu mogą wesprzeć twój biznes na różne sposoby. Przede wszystkim, jest to dobry sposób na zyskanie uwagi kupujących, którzy wyrazili wstępne zainteresowanie twoją ofertą – warto im jednak przypomnieć, że nawet decydując się przejście na reklamowaną witrynę, w każdej chwili mogą wrócić i sfinalizować transakcję.5) Rozwijaj się globalnie.
Konsumenci nie kupują jedynie lokalnie. Dzięki prostszym i wygodniejszym opcjom przesyłki i płatności robią zakupy również na zagranicznych stronach internetowych. Przyjrzyj się swoim zagranicznym klientom, przeanalizuj co kupują i z jakich są krajów. Następnym krokiem powinno być przetestowanie na wybranych rynkach podobnych produktów – za pośrednictwem własnej strony lub np. eBay.fot. mat. prasowe
7 sposobów na zwiększenie sprzedaży online
Zachętą dla kupujących są zwięzłe tagi i opisy w obrębie całej strony www.
6) Zaoferuj bezpłatną dostawę.
Badania potwierdzają, że promocyjna lub darmowa dostawa ma bardzo pozytywny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Ważna jest także szybkość dostawy – 6 na 10 przebadanych użytkowników byłoby skłonnych zapłacić za dostawę więcej, jeśli przesyłka dotarłaby do nich tego samego dnia. Warto pomyśleć o inwestycji we współpracę z szybką i sprawną firmą kurierską lub możliwościach darmowej dostawy np. przy zakupach powyżej 50 zł.7) Mobile first.
Liczba transakcji za pośrednictwem urządzeń mobilnych rośnie praktycznie z dnia na dzień. Niedługo będzie ich więcej niż tych, dokonywanych za pośrednictwem laptopów czy komputerów stacjonarnych. Warto zainwestować w responsywną stronę WWW, tak aby twoi konsumenci mieli zapewnione jak najlepsze doświadczenie zakupowe – niezależnie od tego czy korzystają właśnie z komputera, smartfona czy tabletu.![Dyrektywa Omnibus w praktyce, czyli co budzi największe wątpliwości [© Warakorn - Fotolia.com] Dyrektywa Omnibus w praktyce, czyli co budzi największe wątpliwości](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Omnibus/Dyrektywa-Omnibus-w-praktyce-czyli-co-budzi-najwieksze-watpliwosci-250261-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Social commerce: jaki potencjał sprzedaży przez media społecznościowe?
-
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
-
Jak dyrektywy Omnibus, cyfrowa i towarowa wpłyną na e-commerce?
-
Polacy nie są gotowi na zakupy online w metaverse
-
Jak dyrektywa cyfrowa i towarowa zmienią polski e-commerce?
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
-
E-commerce powoli hamuje
-
Regulamin sklepu internetowego - zapomnij o szablonach
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)