eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie sklepy internetowe zamknięte na obcokrajowców?

Polskie sklepy internetowe zamknięte na obcokrajowców?

2016-04-26 00:40

Przeczytaj także: Polskie sklepy internetowe nieprzygotowane na handel zagraniczny?


Skuteczna reklama bez względu na kraj i szerokość geograficzną


Europejscy konsumenci różnią się od siebie pod kątem zakupowych preferencji. Badania pokazują, że Niemcy stawiają na wysoką jakość produktów, Polacy przy robieniu zakupów największą uwagę zwracają na cenę, a Skandynawowie to klienci idealni – dużo wydają i mało towarów zwracają. Niezależnie jednak od kraju, skuteczna reklama zawsze stanowi czynnik niezbędny do osiągnięcia sprzedażowego sukcesu. Konsumenci niezależnie od szerokości geograficznej oczekują personalizacji – i to zarówno w kierowanych do nich przekazach reklamowych, e-mailingach i newsletterach czy chociażby opakowaniach produktów. Eksperci z Sociomantic Labs wskazują na nawet 2-krotnie większą skuteczność spersonalizowanych przekazów w stosunku do standardowych reklam. Personalizacja reklam to większa satysfakcja klientów, a przez to zwiększenie ich lojalności i przemiana w stałych klientów. A stały klient, według danych SalesBee, wydaje jednorazowo w sklepie internetowym nawet do 5 razy więcej niż nowy gość.

Konkurując z zagranicznymi platformami e-commerce, właściciele sklepów nie mogą nie korzystać z rozwiązań reklamowych stworzonych dzięki nowym technologiom np. programmatic buying, umożliwiającej nie tylko kierowanie inteligentnej, zindywidualizowanej reklamy do konkretnego użytkownika, ale również dynamiczną optymalizację kreacji reklamowych. Tym bardziej, że pod kątem wykorzystania nowych technologii rynki europejskie znajdują się na wysokim stopniu zaawansowania. Penetracja programmatic w rynku reklamowym do 2017 roku osiągnie 60 proc. w Holandii, 59 proc. w Wielkiej Brytanii, 56 proc. we Francji, 33 proc. w Niemczech i 31 proc. w Hiszpanii. Dla porównania – według Sociomantic Labs udział programmatic w wydatkach na reklamę online w Polsce w 2015 roku szacowano na ok. 10 proc.

fot. mat. prasowe

Liczba tłumaczeń w e-sklepach

Ponad połowa e-sklepów dysponuje tylko jedną wersją językową


Maleją bariery związane z ekspansją zagraniczną – jednak największe opory muszą przełamać w sobie sami właściciele e-sklepów. Zwłaszcza, że polski rynek e-commerce do łatwych nie należy – duża liczba e-sklepów oraz niska siła nabywcza Polaków, która powoduje, że w dużej liczbie przypadków o zakupie decyduje niska cena. Tymczasem na rynkach zagranicznych czekają miliony klientów z zasobnymi portfelami, o których starają się obecnie głównie międzynarodowe marki.

Informacje o badaniu
Raport „Ekspansja zagraniczna polskich e-sklepów 2016” powstał na podstawie badania zrealizowanego w IV 2016 roku przez Praktycy.com na zlecenie Sociomantic Labs. W jego ramach poddano analizie 151 polskich sklepów internetowych, reprezentujących 10 najpopularniejszych kategorii produktów w polskim e-commerce, weryfikując kryteria internacjonalizacji e-biznesu z następujących obszarów: wersje językowe serwisu, rodzaj i liczba walut w systemie płatności, liczba i rodzaj domen międzynarodowych e-sklepu.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Ekspansja sklepu on-line

    Adam12 / 2017-01-24 12:13:05

    Komentarz edytowany 1 raz (ostatnio 2017-01-24 12:13:48)

    Długo zwlekałem z rozszerzeniem swojej działalności internetowej na rynki zagraniczne, dlatego rozumiem obawy właścicieli sklepów on-line. Często rozkręcenie biznesu w Polsce jest problematyczne i trwa jakiś czas, dlatego ludzie boją się rynku zagranicznego, zwłaszcza jeśli go nie znają. Bardzo zależało mi rozwoju mojej firmy i ekspansji, dlatego zdecydowałem się zrobić to z pomocą profesjonalnej firmy. Wybrałem Nowe Kolory za poleceniem znajomego i nie żałuję. Dzięki ich fachowym usługom dzisiaj z sukcesami prowadzę sklep w Polsce, Niemczech i Czechach. Warto inwestować w rozwój firmy, ponieważ niesie to za sobą ogromne korzyści i buduje markę. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: