eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › E-commerce - niewykorzystana kopalnia pomysłów dla bankowości

E-commerce - niewykorzystana kopalnia pomysłów dla bankowości

2016-03-25 12:24

Przeczytaj także: Bankowość online i obrót bezgotówkowy III kw. 2015


Przekonać niezdecydowanego


Zostawianie danych kontaktowych nie jest dziś niestety praktyką powszechną. Narzędzia z kategorii salesbooster pomagają jednak zaadresować także ten problem. Dzięki wykorzystaniu informacji, na jakich podstronach serwisu internetowego banku przebywał dany użytkownik można, korzystając z plików cookies, „wysłać” za nim reklamy na innych serwisach internetowych, które będą prezentować mu najlepszą ofertę produktów, o których próbował dowiedzieć się na stronie banku. Jeśli był zainteresowany produktami kredytowymi, to właśnie tego typu oferty powinny podążać za nim po sieci. Kiedy szukał oferty depozytowej, z pewnością w przyszłości zwróci uwagę na reklamę najlepszej lokaty w ofercie banku. Dobrze sparametryzowany remarketing może być równie skuteczny jak mailingi czy smsy. Korzystając z narzędzi stosowanych w branży e- commerce, można również badać stopień zainteresowania klienta danym produktem i zareagować na to w sposób bardziej bezpośredni. Poprzez cyklicznie wysyłane komunikaty i newslettery, oznacza się bazę naszych użytkowników. Dzięki temu, można śledzić ruch klienta na stronie. W sytuacji, gdy konsument klika w kartę produktu lub regulamin promocji kredytu gotówkowego czy depozytu (co świadczy o wysokim stopniu zainteresowania), do pracowników infolinii wysyłane jest powiadomienie z danymi użytkownika z dokładną informacją, czym w danym momencie jest zainteresowany klient. Dzięki temu można szybko zidentyfikować potrzeby konsumenta i niemal natychmiast zadzwonić do niego z atrakcyjną propozycją. Jest to znacznie bardziej skuteczne, od tradycyjnego dzwonienia do szerokiej grupy ludzi. W tym wypadku nasz komunikat jest kierowany do osoby już zainteresowanej ofertą, przez co rozmowa będzie też bardziej skuteczna.

Po drugiej stronie lustra


Sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy mamy do czynienia z klientem bankowości elektronicznej. Wówczas bank wie o swoim kliencie znacznie więcej. Ma też możliwość personalizowania komunikacji na niespotykaną wręcz skalę. Może wówczas wziąć pod uwagę nie tylko stan konta czy liczbę i rodzaj dokonywanych transakcji. Może także spersonalizować nawet ton komunikacji biorąc pod uwagę chociażby wiek czy płeć. Innym językiem powinien komunikować się bowiem z osobą młodą, a innym z dojrzałą kobietą czy mężczyzną. Wszystko to po to, aby wykorzystując automatyczne narzędzia, zbudować indywidualną relację. Inaczej odczytamy bowiem komunikat banku przesłany na maila czy przez sms-a kiedy bank zwróci się do nas po imieniu. Doświadczenia SalesBee ze współpracy ze sklepami internetowymi pokazują, że mimo, iż większość klientów ma świadomość, że otrzymuje automatyczne wiadomości, to jednak zupełnie inaczej podchodzi do danej instytucji, kiedy widzi, że potrafi ona stworzyć przekaz skierowany indywidualnie.

Agata Lejman, ekspert

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: