eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Światowy rynek ubezpieczeń 2016

Światowy rynek ubezpieczeń 2016

2016-03-03 14:31

Przeczytaj także: Wakacje 2015: interwencje assistance


Najistotniejszym czynnikiem – ważniejszym od wieku – determinującym przyjmowanie przez klientów technologii IR jest ich stan majątkowy . Urządzenia połączone z siecią, inteligentne ekosystemy i inteligentne urządzenia do noszenia na sobie przyjmą się prawdopodobnie u ponad 45 procent zamożnych klientów z Generacji X , w porównaniu z 30-35 procentami klientów mniej zamożnych, należących do młodszej Generacji Y. Najwyższe prawdopodobieństwo przyjęcia technologii sieciowych (50 procent) występuje w przypadku klientów z Generacji Y, którzy są jednocześnie zamożni. Co więcej, klienci dobrze sytuowani są bardziej skłonni do nabywania ubezpieczeń od nietradycyjnych firm działających w oparciu o technologię. Blisko 31 procent klientów zamożnych na całym świecie twierdzi, że być może zakupią ubezpieczenie od firm technologicznych, który to odsetek rośnie do 47 procent w przypadku zamożnych klientów z Generacji Y.

Przedefiniowanie ryzyka


Oczekuje się, że oprócz wpływu wywieranego na relacje klientów z firmami, IR będzie miał jeszcze większy wpływ na same podwaliny działalności ubezpieczeniowej. W świecie połączonym siecią, dane dostarczane przez połączone z nią urządzenia, inteligentne ekosystemy i urządzenia do noszenia na sobie zwiększą przejrzystość ryzyka. Taki rozwój wydarzeń najprawdopodobniej doprowadzi do powstania nowych modeli bizesowych, szczególnie w wymiarze cenowym. Własność ryzyka także ulegnie przeniesieniu dzięki technologii sieciowej, gdyż odpowiedzialność za działania, na przykład w przypadku samochodów, przejdzie z właściciela samochodu na jego producenta. I ostatnia, najważniejsza rzecz – IR może zmniejszyć potrzebę posiadania ubezpieczenia w ogóle, poprzez stworzenie bezpieczniejszego środowiska, które ogranicza stopień narażenia na ogólne ryzyko.

Towarzystwa ubezpieczeniowe muszą już teraz zacząć przygotowywać się na nieuniknioną transformację działalności ubezpieczeniowej. Raport doradza ubezpieczycielom budowę mocnych lecz dynamicznych podstaw w krótkim terminie. W średnim przedziale czasowym, muszą oni udoskonalić swoje propozycje wartości poprzez nawiązanie sojuszy strategicznych i skorzystanie z wiedzy uzyskanej z danych. Strategie długoterminowe muszą się koncentrować na przekształceniu działalności w taki sposób, by wyprzedzić zmiany w zachowaniu klientów oraz spodziewane zakłócenie tradycyjnych procesów zawierania ubezpieczenia.
„Choć branża ubezpieczeniowa już odczuwa zakłócenia spowodowane techniką cyfrową, musi się przygotować na ogromny, masowy zamęt, który w sposób nieunikniony spowoduje Generacja Y oraz Internet Rzeczy” - powiedział Vincent Bastid, Sekretarz Generalny Efma. – „Najlepiej przygotowane będą te towarzystwa ubezpieczeniowe, które najwyższy priorytet przyznają zwiększeniu swoich możliwości obsługi danych i ich wykorzystywania oraz zarządzania ryzykiem. ”

Informacje o badaniu
Światowy Raport Ubezpieczeń 2016 zawiera dane uzyskane od ponad 15 000 klientów ubezpieczeniowych z całego świata na podstawie badania „Głos Klienta” przeprowadzonego przez Capgemini oraz wyjątkowego Wskaźnika Doświadczenia Konsumenckiego [Customer Experience Index (CEI)] a także informacji zdobytych w ramach wywiadów ze 150 menedżerami wysokiego szczebla z branży ubezpieczeniowej. Badanie przedstawione w raporcie objęło 30 rynków w Ameryce Północnej, Europie i regionie Azji i Pacyfiku, stanowiących 93 procent całego światowego rynku ubezpieczeniowego pod względem przypisu składek.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: