Normcore, czyli Normalność, Nonszalancja oraz Niezmienność
2015-10-31 00:22
Przeczytaj także: Najpiękniejsze baseny świata
Z czego wynika tendencja do wybierania produktów na pierwszy rzut oka zwyczajnych, a zarazem jakościowych? Zdaniem ekspertów, tendencja do odrzucania wyrazistych logotypów wynika z rozczarowania konsumpcyjnym podejściem. Zarazem jednak sprawia, że na rynku powstaje nisza dla nowych marek ze średniej i wyższej półki cenowej, udających stare i zniszczone.
„Normcore wynika trochę z kryzysu i większej świadomości. Na Zachodzie jest coraz mniej nuworyszy, a marki modowe podążają za tym trendem. Konsument europejski, z nasyconego świata zachodniego, przestaje bezmyślnie konsumować. Dlatego Donatella Versace zatrudnia alternatywną piosenkarkę MIA, która wyszukuje ciuchy na bazarach” – wyjaśnia Marcin Różyc, krytyk mody i kurator.
fot. mat. prasowe
Co jest ważne dla Pokolenia 3N?
Jaka jest przyszłość trendu Normcore?
„Marki odpowiadają na potrzeby konsumentów do stylowego wtapiania się w tłum i rezygnują z eksponowania logotypów, a wręcz produkują rzeczy wyglądające na używane” – mówi Marta Bierca, badaczka z CPC i współautorka raportu. „Polska zbliża się mentalnie do Zachodu i tendencja do bardziej nonszalanckiego wyglądu może się utrzymać w opiniotwórczych środowiskach, w opozycji do tandety i podróbek wciąż obecnych na polskich ulicach” – komentuje Alicja Wysocka – Świtała, Partner w Clue PR, współautorka raportu.Jak podkreśla Marcin Różyc, moda jest zawsze wyborem, nawet wkładając zwykły biały T-shirt wysyłamy światu komunikat o sobie. A właściwie – zwłaszcza wkładając zwykły biały T-shirt.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Czy fast food rządzi? Gdzie Polacy zamawiają gotowe posiłki?
-
Pandemia zabiera nam radość z relacji międzyludzkich
-
Medycyna i ochrona zdrowia o pandemii nie zapomni jeszcze długo
-
Kwarantanna wymusza nowy styl życia. Jak on wygląda?
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
-
Smart living to dla Polaków wciąż zagadka
-
Dyskusyjna efektywność pracy
-
Efektywność pracy kuleje przez wielozadaniowość?
-
Polscy pracownicy, czyli senność, błędy żywieniowe i brak ruchu?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)