eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014

Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014

2014-06-09 13:40

Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014

Branża odzieżowa może poszczycić się najbardziej dynamicznymi wzrostami © zhu difeng - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Branża odzieżowa może poszczycić się najbardziej dynamicznymi wzrostami (29 procent rok do roku) wśród 14 kluczowych sektorów analizowanych w ramach badania najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100. Zwycięzcą tegorocznego rankingu okazał się Nike. Tuż za nim uplasowały się sieciówki: Zara oraz H&M. Wartość firm z pierwszej dziesiątki zestawienia sięga obecnie niemal 100 miliardów dolarów.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii

Liderem rankingu jest marka Nike, która wypadła jeszcze lepiej niż jej rywale, podnosząc swoją wartość o 55% do 24,6 mld USD i wyprzedzając Zarę, która wzrosła zaledwie o 15%, do 23,1 mld USD. Na miejscu trzecim pojawiła się młodzieżowa marka detaliczna H&M, pnąc się do góry o 22% i osiągając wartość 15,6 mld USD. Odwieczny rywal Nike’a, Adidas utrzymał się na 5. miejscu, notując wzrost o 47% do 7,2 mld USD.

Najbardziej imponujący wzrost odnotowano jednak w przypadku jedynej w Top 10 marki azjatyckiej Uniqlo. Ta japońska marka modowa z segmentu odzieży o umiarkowanych cenach odnotowała wzrost o 58%, osiągając pułap 7,3 mld USD i przeskakując o dwie pozycje na miejsce 4. Uniqlo niedawno weszło na giełdę w Hong Kongu, aby zwiększyć swój prestiż na rynku chińskim, gdzie realizuje plany aktywnej ekspansji.

Stosunkowo dobry rok miały także marki znanych projektantów. Tommy Hilfiger wszedł do rankingu po raz pierwszy na miejsce 10. z wyceną na poziomie 2 mld USD, Hugo Boss odnotował wzrost o 28%, osiągając 4,5 mld USD (miejsce 8.), natomiast Ralph Lauren odnotował nieco skromniejszy skok – o 13%, zajmując miejsce nr 6 (spadek o dwie pozycje) z wartością marki wynoszącą 6,3 mld USD.

Brytyjska sieć odzieżowa Next osiągnęła spektakularny wynik za ostatni rok, rosnąc o 39% do 5,7 mld USD i wyprzedzając słynną brytyjską markę Marks & Spencer. Sukces sieci Next wynikał ze strategii sprzedaży wielokanałowej oraz ustabilizowanej infrastruktury logistycznej zbudowanej na bazie sprzedaży katalogowej, co sprawiło, że firma osiągnęła większe zyski ze sprzedaży internetowej i katalogowej niż w tradycyjnych sklepach.

Jedyny spadek w pierwszej dziesiątce dokonał się za sprawą amerykańskiej marki odzieży sportowej Lululemon, która przesunęła się na miejsce 9. z wyceną 3.3 mld USD (spadek o 13%). Marka przeżyła w ostatnim czasie kłopoty z powodu wadliwych spodni do uprawiania jogi – odkrywały one więcej niż użytkownicy zamierzali pokazać, co spowodowało falę zwrotów i spadek wartości rynkowej o 2 mld USD.

fot. zhu difeng - Fotolia.com

Branża odzieżowa może poszczycić się najbardziej dynamicznymi wzrostami

Wzrosty w kategorii odzieży miały miejsce przede wszystkim dzięki powrotowi optymizmu konsumenckiego, zwłaszcza w USA. Chodzi tu w głównej mierze o marki, które coraz częściej jawią się konsumentom w różnych miejscach świata jako lokalne.


„Wzrosty w kategorii odzieży miały miejsce przede wszystkim dzięki powrotowi optymizmu konsumenckiego, zwłaszcza w USA. Chodzi tu w głównej mierze o marki, które coraz częściej jawią się konsumentom w różnych miejscach świata jako lokalne. Sprzedaż odzieży i sponsorowanie lokalnych drużyn sportowych na tegorocznych zimowych igrzyskach olimpijskich i mistrzostwach świata w Brazylii dadzą markom – zwłaszcza takim jak Nike i Adidas – wzrost w skali globalnej, ponieważ wydarzenia te przyciągają masową widownię, która chce upodabniać się do swoich bohaterów” – powiedziała Elspeth Cheung, kierujące zespołem wycen rankingu BrandZ w instytucie Millward Brown Optimor.

fot. mat. prasowe

Najcenniejsze odzieżowe marki świata w rankingu BrandZ Top 10 w 2014 r.

Liderem rankingu jest marka Nike, która wypadła jeszcze lepiej niż jej rywale, podnosząc swoją wartość o 55% do 24,6 mld USD i wyprzedzając Zarę, która wzrosła zaledwie o 15%, do 23,1 mld USD.


Informacje o rankingu BrandZ
Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown Optimor, obecnie weszło w dziewiąty rok swojej historii. Jest to jedyny ranking biznesowy, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko dane finansowe, lecz także opinie potencjalnych i obecnych nabywców danej marki.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: