eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacjaWiadomości SMS dobrym sposobem na komunikację z klientem

Wiadomości SMS dobrym sposobem na komunikację z klientem

2015-10-20 12:19

Wiadomości SMS dobrym sposobem na komunikację z klientem

SMS © M.Gove - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Polacy nadal lubią SMS-y. Jak wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, przygotowanego przez platformę SerwerSMS.pl, aż 65 proc. Polaków codziennie korzysta z tej formy komunikacji. Co ważne, jesteśmy otwarci na otrzymywanie krótkich wiadomosci tekstowych zarówno od instytucji publicznych, jak i ulubionych marek.

Przeczytaj także: Polacy chcą otrzymywać SMS-y o promocjach

Mogłoby się wydawać, że darmowe aplikacje mobilne służące do komunikacji zdetronizują SMS-y. Tak się jednak nie dzieje – jak wynika z podsumowania badań przeprowadzonych przez platformę SerwerSMS.pl, wiadomości SMS nadal są najchętniej wykorzystywaną formą komunikacji wśród Polaków. Ze wszystkich dostępnych technologii, ponad 94 proc. osób wybiera właśnie krótkie wiadomości tekstowe, a 65 proc. korzysta z nich codziennie.

SMS-y Premium dla potrzebujących


Blisko 33 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z usługi SMS-ów Premium, czyli krótkich wiadomości tekstowych o podwyższonym koszcie. 2/3 osób korzysta z nich kilka razy do roku. Zdecydowana większość (68 proc.) przeznacza na ten cel do 5 zł miesięcznie, a 4 proc. wydaje na SMS-y Premium do 100 zł w ciągu miesiąca.

Warto dodać, że blisko 25 proc. osób korzystających z SMS-ów Premium przyznaje, że zasila w ten sposób konta organizacji pożytku publicznego. Wśród innych funkcji popularne są również płatności i transakcje finansowe. Korzysta z nich co piąty badany.

Dowód czeka na ciebie w Urzędzie


Instytucje publiczne są coraz bardziej aktywne na polu komunikacji mobilnej. W ciągu 12 miesięcy blisko 40 proc. Polaków otrzymało SMS-a od instytucji publicznej, a ponad 90 proc. z nich uznało je za przydatne.

W komunikacji z urzędami Polacy najchętniej chcieliby otrzymywać SMS-y informujące o aktualnym statusie swojej sprawy. Najczęściej dotyczy to kwestii związanych z wydaniem dowodów osobistych, paszportów czy praw jazdy – wynika z badania przeprowadzonego przez SerwerSMS.pl.

Powiadomienia SMS dotyczące umówionych wizyt lekarskich w szpitalu lub w przychodni publicznej oraz SMS-y związane z lokalnymi zagrożeniami (np. burze, powodzie, pożary), to inne najczęściej wskazywane tematy, odnośnie których Polacy chcieliby otrzymywać wiadomość.

fot. mat. prasowe

SMS-y a instytucje publiczne

Polacy chcieliby otrzymywać informacje odnośnie statusu swojej sprawy, takiej jak wydanie dowodu osobistego czy paszportu


Zniżki na obuwie mile widziane


Niemal 40 proc. Polaków chciałoby otrzymywać powiadomienia SMS o promocjach w sklepach i punktach usługowych. Najbardziej pożądanym typem promocji realizowanym za pośrednictwem SMS-ów jest rabat na zakup produktu lub usługi, a największym zainteresowaniem cieszą się takie branże jak odzież, obuwie oraz akcesoria.

Wiadomości od ulubionych marek? Czemu nie


Według badania przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl, 3 na 4 osoby są zainteresowane otrzymywaniem komunikatów dotyczących ich ulubionych marek. 43 proc. chciałoby raz w tygodniu otrzymywać powiadomienia SMS z informacjami o promocjach i aktualnościach w sklepach lub punktach usługowych, z kolei 83 proc. Polaków chętnie skorzystałaby z możliwości otrzymania wiadomości SMS informującej o szczegółach związanych z transakcją on-line.

fot. mat. prasowe

Wiadomości od marek

Polacy przychylnym okiem patrzą na wiadomości SMS dotyczące promocji czy nowości od ulubionych marek


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: