Przedsiębiorczości powinniśmy uczyć się już w szkole
2015-09-13 00:21
Przeczytaj także: Młodzi Polacy stawiają na przedsiębiorczość
Wiara w skuteczność edukacji biznesowej
Młodzi ankietowani przyznają, że łatwiej wystartować z własnym biznesem, kiedy dorasta się w otoczeniu przedsiębiorców i kiedy ma się dobre, praktyczne przykłady osób, które odniosły sukces, pracując na własny rachunek. Jednak 70% ankietowanych z 38 krajów świata (77% młodych Polaków) uważa, że przedsiębiorczości można się nauczyć w szkołach, na uniwersytetach i w szkołach wyższych. W szczególności Chińczycy oraz Meksykanie (w obu krajach po 84%) silnie podzielają to przekonanie, natomiast w przypadku Japonii – uważa tak mniejsza część społeczeństwa (45%). Oceniając ofertę edukacyjną nauczania przedsiębiorczości w swoich krajach, młodzi respondenci podzielili się po połowie: 46% respondentów uznało, że oferta jest satysfakcjonująca, 42% że jest niewystarczająca. Największe zadowolenie z systemu edukacji wykazują Szwajcarzy (72%), Finowie (71%) oraz Amerykanie (69%). Co ciekawe również mieszkańcy Indii (66%) oraz RPA (63%) nie mają powodów do negatywnej oceny ofery nauczania. Najmniejsze zadowolenie oraz największą chęć zmian wykazują Japończycy, Kanadyjczycy i Ukraińcy (po 23%) wraz z Rosjanami (26%).
Respondenci na całym świecie stawiają na aspekty praktyczne w nauczaniu przedsiębiorczości. Za najważniejsze aspekty działań edukacyjnych w zakresie przedsiębiorczości młodzi z 38 krajów świata uznali:
- podstawowe umiejętności biznesowe, np. controlling finansowy, działania marketingowe lub znajomość aplikacji/ programów komputerowych (44%)
- umiejętności związane z przywództwem i zarządzaniem oraz zdolności retoryczne, np. podejmowanie decyzji, zarządzanie kontaktami z klientami, kierowanie i motywowanie pracowników (40%);
- przedsiębiorczość w praktyce, np. tworzenie biznes planów, konkursy, turnieje i symulacje biznesowe, programy prowadzenia mini-firm (40% wskazań).
Tylko jedna czwarta (24%) członków Pokolenia Y uczestniczyła kiedykolwiek w przynajmniej jednym z działań edukacyjnych w zakresie przedsiębiorczości. Tego typu działania edukacyjne są najbardziej popularne wśród młodych z Irlandii (54%), Kolumbii i Kanady (po 50%), Meksyku (48%) i Litwy (47%). Natomiast najniższe wartości charakteryzowały młodych mieszkańców Korei (4%), Słowacji (5%), RPA (6%), Ukrainy (8%) oraz Rosji i Niemiec (po 9%).
Metryka badań:
Czas realizacji: kwiecień-lipiec 2014. Próba: 22.767 kobiet i 21.135 mężczyzn w wieku 14 lat i powyżej (ogólnokrajowa reprezentatywna próba mieszkańców). Kraje: 38 krajów na całym świecie: Austria, Australia, Belgia, Brazylia, Chiny, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Indie, Irlandia, Japonia, Kanada, Kolumbia, Korea, Litwa, Meksyk, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rosja, RPA, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina, USA, Węgry, Wlk. Brytania, Włochy. W Chinach, Kolumbii, Indiach, Meksyku i RPA badanie zrealizowano na próbie miejskiej
Metoda realizacji: głównie wywiady osobiste + niekiedy wywiady telefoniczne. Instytut badawczy: GfK Group.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Start-up: 25 lat wolności
-
Przedsiębiorczość i samozatrudnienie w Europie 2007
-
Erasmus i inni, czyli jak wejść z biznesem na rynek zagraniczny?
-
Własny biznes po 50-tce: przedsiębiorczość w Polsce ma się lepiej niż w UE?
-
Przedsiębiorczość: jak postrzegamy prowadzenie własnego biznesu?
-
Polskie startupy, czyli młodość, wykształcenie i duża pewność siebie
-
PARP: dla 80% Polaków założenie działalności gospodarczej to nic trudnego
-
Własny biznes: przedsiębiorcy nie żałują, ale widzą sporo wad
-
Moda na własny biznes: czy Polskę czeka ucieczka od etatów?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)