Badanie internetu GfK zastąpi Megapanel/PBI w latach 2016-2019
2015-05-26 19:39
Badanie internetu GfK zastąpi Megapanel/PBI © evencake - Fotolia.com
Przeczytaj także: Megapanel: serwisy tematyczne III 2015
Badanie Megapanel PBI/Gemius to standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Jest to sztandarowy projekt PBI będący źródłem wiedzy o polskich użytkownikach internetu.Konkurs ofert na wykonawcę badania trwał od 25 kwietnia 2013. Do Komisji Konkursowej, która dokonywała merytorycznej oceny ofert, zaproszono przedstawicieli polskiego rynku interaktywnego. W pracach Komisji brali też udział przedstawiciele organizacji nie należących do PBI - IAB Polska, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), domów mediowych oraz sieci reklamowych.
Oferty na prowadzenia badania przedstawiło ostatecznie pięć instytutów badawczych: ComScore, Gemius, GfK Polonia, Millward Brown i Nielsen. Po ocenieniu ofert przez Komisję Konkursową rozpoczęto negocjacje, w trakcie których doprecyzowywano ich zakres merytoryczny i finansowy. Rozmowy zakończono w kwietniu b.r., natomiast 26 maja 2015 Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników PBI podjęło decyzję o wyborze firmy GfK Polonia jako wykonawcy badania.
Umowa na realizację nowego badania PBI obejmuje cztery lata współpracy. W takim też cyklu PBI zamierza organizować kolejne konkursy, aby jak najlepiej dostosować badanie do potrzeb rynku i zmieniających się technologii internetowych.
- "Jestem bardzo zadowolona, że nasze innowacyjne rozwiązanie oraz wielomiesięczna praca zespołu międzynarodowych i lokalnych ekspertów została doceniona przez PBI i Komisję Konkursową. Nowy standard oznacza nową jakość dla rynku, a potencjał GfK gwarantuje, iż spełnione będą wysokie wymagania postawione w tym przetargu." - mówi Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca GfK.
Megapanel: serwisy tematyczne XII 2015
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Shadow AI w polskich firmach - jak pracownicy narażają organizacje na wycieki danych?
-
Budowanie marki premium w Polsce: jakie kompetencje są dziś warte więcej niż kapitał?
-
Między tanią siłą roboczą a innowacyjną gospodarką. Gdzie dziś jest Polska w wyścigu o inwestycje?
-
Zmęczenie luksusem i wzrost cen. Jak zmienia się rynek premium?





2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność