Koniunktura konsumencka III 2015
2015-03-23 18:29
Koniunktura konsumencka III 2015 © vege - Fotolia.com
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka II 2015
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,2 p. proc. niż w lutym br. i ukształtował się na poziomie -16,4.Spośród składowych wskaźnika poprawiły się zwłaszcza oceny dotyczące obecnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 2,8 i 1,1 p. proc.). Natomiast pogorszyły się opinie dotyczące możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów (spadek o 3,2 p. proc.).
W porównaniu do marca 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 4,6 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,2 p. proc. i ukształtował się na poziomie -19,5.
Wzrost wartości wskaźnika był wynikiem polepszenia się ocen wszystkich jego składowych, a przede wszystkim ocen dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost odpowiednio o 4,5 i 2,9 p. proc.) oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 1,1 p. proc.).
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe
W marcu br. WWUK osiągnął wartość o 4,9 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nastroje konsumentów w marcu 2024 nieco lepsze
-
Nastroje konsumentów bez zmian w lutym 2024
-
Nastroje konsumentów lepsze w styczniu 2024
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)