Koniunktura konsumencka II 2015
2015-02-23 15:15
Nastroje Polaków pogorszyły się © pathdoc - Fotolia.com
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka I 2015
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 4,9 p. proc. i ukształtował się na poziomie -16,6.Największy wpływ na spadek BWUK miały oceny dotyczące obecnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek odpowiednio o 8,4 p. proc. i 6,3 p. proc.) oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i obecnego dokonywania ważnych zakupów (spadek o 3,3 p. proc.).
W porównaniu do lutego 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,5 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył o 5,2 p. proc. i ukształtował się na poziomie -21,7.
Wśród składowych wskaźnika najbardziej pogorszyły się oceny dotyczące przyszłej możliwości oszczędzania pieniędzy i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek odpowiednio o 7,4 p. proc. i 6,3 p. proc.). Przewidywania dotyczące przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego obniżyły się odpowiednio o 3,8 p. proc. i 3,3 p. proc.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe
W lutym br. WWUK osiągnął wartość o 2,5 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nastroje konsumentów w marcu 2024 nieco lepsze
-
Nastroje konsumentów bez zmian w lutym 2024
-
Nastroje konsumentów lepsze w styczniu 2024
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)