eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej

E-mail marketing: 8 kroków do efektywnej kampanii powitalnej

2015-02-03 00:20

Przeczytaj także: E-mail marketing w Polsce 2014


6. Wartość dodana


Od samego początku, zaskocz swoich nowych klientów użytecznymi informacjami i atrakcyjnymi ofertami - w e-mailu powitalnym warto od razu udostępnić kupony promocyjne, listę bestsellerów, możliwość zarządzania profilem klienta poprzez centrum preferencji oraz linki do portali społecznościowych. Warto również zawrzeć informacje o oferowanym przez ciebie serwisie oraz wsparciu technicznym, indywidualnych programach dla klientów, opcjach zamówienia i przesyłki. Wszelkie informacje, które pomogą w zbudowaniu lojalności klienta, warto zakomunikować
w kampaniach powitalnych.

7. Przejrzystość


Im jaśniej, tym lepiej. Twój newsletter powinien w prosty sposób dostarczać odpowiedzi na najważniejsze pytania subskrybentów. Na pierwsze z nich:

"Co powinienem teraz zrobić?", powinni móc sobie odpowiedzieć od razu, tuż po otwarciu maila powitalnego. W odpowiedzi na następne pytanie: "Co teraz?", pomoże ciąg konkretnych "call to action" zawartych w wiadomości. Na kolejne: "Jakie ma to dla mnie znaczenie?", może znaleźć odpowiedź poprzez wskazanie na bezpośrednie korzyści, które płyną z konkretnych ofert i usług. W sytuacji, kiedy poruszasz w newsletterze wiele różnych tematów, najlepszym rozwiązaniem jest seria e-maili, które składają się na jedną, wieloetapową, rozłożoną w czasie kampanię powitalną. Takie rozwiązanie jest zdecydowanie efektywniejsze niż jeden e-mail z przytłaczającą ilością informacji.

8. Testy


Nawet przy e-mailach powitalnych nie można zapomnieć o regularnym testowaniu kampanii, a każda wprowadzana zmiana powinna być najpierw sprawdzana na małej grupie odbiorców. Co więcej, należy pamiętać, że rozwiązania, które sprawdzają się obecnie - w konkretnych okolicznościach - mogą okazać się zupełnie nieefektywne za 6-9 miesięcy. W bieżącym testowaniu oraz analizowaniu efektywności prowadzonych przez ciebie działań, mogą pomóc profesjonalne narzędzia do e-mail marketingu. Ich rozbudowany panel przejrzystych raportów dostępnych w czasie rzeczywistym umożliwi redagowanie i optymalizowanie działań na bieżąco.

Pamiętaj, że pierwsze tygodnie po zapisaniu się na newsletter są najlepszym momentem na zaprezentowanie marki oraz rozpoczęcie dialogu z nowym klientem.

Z pomocą odpowiedniego narzędzia do e-mail marketingu, seria e-maili powitalnych zostaje ustawiona raz, a następnie, bez twojego udziału, regularnie wysyłana zgodnie z ustawionymi parametrami wysyłki (takimi jak np. dopasowanie treści i formy do konkretnych akcji subskrybentów, odstęp czasowy pomiędzy poszczególnymi e-mailami, dokładny termin wysyłki kolejnych wiadomości itd.). Nasze doświadczenie pokazuje, że szczególnie skuteczne okazują się wieloetapowe kampanie ustawione na okres maksymalnie 30 dni. Po tym czasie, subskrybent powinien trafić do grupy odbiorców, którzy otrzymują regularne newslettery.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: