eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.

Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.

2014-08-19 13:55

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2013-2017


Spadek wydatków sektora finanse nie budzi optymizmu co do kolejnych kwartałów, choć dobrym sygnałem jest ożywienie na rynku nieruchomości – powinno skutkować wzrostem komunikacji produktów kredytowych. Ponadto banki podkreślają w komunikacji swoje mobilne atuty. Stabilny poziom wydatków na reklamę będzie utrzymywał segment ubezpieczeń, bowiem firmy z tej branży tworzą starają się o pozyskanie nowych klientów i podniesienie jakości obsługi obecnych.

W drugiej połowie roku spodziewane jest utrzymanie się niekorzystnej dynamiki wydatków na reklamę firm z sektora telekomunikacja, przy czym spadek powinien być jednocyfrowy. Tradycyjnie nowe oferty i zmiany w taryfach operatorów komórkowych pojawiają się wraz z początkiem roku szkolnego, co powinno nieco poprawić dynamikę wydatków reklamowych. Można oczekiwać też wzrostu obecności w komunikacji nowych produktów hybrydowych z pogranicza kilku dziedzin, jak połączenie oferty komórkowej z bankowością czy telewizją mobilną.

Druga połowa roku będzie należeć do telewizji i Internetu, a także radia. Najbardziej stabilnie zachowuje się reklama w Internecie, a formatem reklamy, który stanowi czynnik wzrostu tego rynku jest wideo in stream, potrzeba tu jednak więcej jakościowych materiałów wideo w ofercie wydawców. Na rynku telewizyjnym druga połowa roku będzie zależała w dużej mierze od oglądalności jesiennych premier. Wzrost przychodów radia w głównej mierze zależy od wydatków reklamowych farmacji, a tym sprzyja sezon zachorowań jesiennych. Z kolei reklamie zewnętrznej sprzyja w tym roku kalendarz: w listopadzie odbędą się kolejne wybory, tym razem do samorządu terytorialnego. Planowane uruchomienie pod koniec roku drugiej linii metra oznacza dla rynku outdooru poszerzenie oferty o nowe nośniki i szansę dotarcia do 0,5 mln pasażerów więcej podróżujących codziennie metrem. Sytuacja na rynku reklamy prasowej nie pozostawia złudzeń co do drugiej połowy roku. Zwłaszcza w prasie codziennej rynek reklamy będzie się kurczył wraz z dalszymi spadkami sprzedaży. Rynek magazynów także nie daje nadziei na wzrost przychodów, niemniej działania wydawców świadczą o próbach zahamowania negatywnego trendu. Przykładem ma być jesienny debiut nowego magazynu dla kobiet wydawnictwa Edipresse - „Uroda życia”. Pomimo rekordowej frekwencji w pierwszym półroczu reklama kinowa nie zdołała zatrzymać spadków. Pozostaje mieć nadzieję, że siła przyciągania jesiennych premier wystarczy do odwrócenia negatywnego trendu.

Szacunki polskiego PKB pozostają optymistyczne, jednak należy zachować ostrożność co do prognoz z uwagi na konsekwencje konfliktu Rosja – Ukraina. Wynikające z niego spowolnienie w eksporcie, a przez to pogorszenie dynamiki wzrostu PKB, będzie odczuwalne w trzecim i kolejnych kwartałach. Na podstawie zebranych danych można wysunąć wniosek, że tegoroczny wzrost rynku reklamy raczej nie przekroczy 2%.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: