eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pokolenie Y na wysokich obrotach

Pokolenie Y na wysokich obrotach

2014-06-11 11:12

Przeczytaj także: Rynki wschodzące liczą na pokolenie Y


Wszystkiemu winny hiperlink

Tym, co dla wielu osób stanowi łącznik i wspólnotę pokolenia Y, nazywanego inaczej Net Generation jest fakt, iż wychowywali się ze stałym dostępem do internetu, "oswoili" nowinki technologiczne i aktywnie korzystają z mediów i technologii cyfrowych. Zasadne jest wiec pytanie o to, w jaki sposób internet ukształtował ich mózg? Dziesiątki badań przeprowadzonych przez psychologów, neurobiologów czy pedagogów prowadzą do tych samych wniosków – kiedy łączymy się z siecią, wchodzimy w środowisko, które sprzyja pobieżnej lekturze i braku koncentracji. Liczne badania – między innymi eksperyment oparty na śledzeniu ruchów gałek ocznych, ankieta przeprowadzona wśród internautów, a nawet badanie analizujące przyzwyczajenia użytkowników dwóch różnych uniwersyteckich baz danych – wykazały, że kiedy tylko łączymy się z internetem, zaczynamy czytać szybciej i mniej uważnie. W dodatku, internet ma setki sposobów na odciągnięcie naszej uwagi od tekstu. Większość aplikacji e-mailowych sprawdza automatycznie nowe wiadomości co pięć lub dziesięć minut, a my sprawdzamy to częściej – klikając w „Pobierz pocztę" nawet trzydzieści lub czterdzieści razy na godzinę. A ponieważ każdy rzut oka w inną stronę zakłóca naszą koncentrację i obciąża naszą pamięć roboczą, koszty takiego postępowania mogą być bardzo duże .

A ile tracą na tym pracodawcy?

A jeśli o kosztach mowa, to Serwis MyJobGroup postanowił sprawdzić, ile traci brytyjska gospodarka na pracownikach korzystających z portali społecznościowych w miejscu pracy. Biorąc po uwagę, że około 55% pracowników biurowych w Wielkiej Brytanii korzysta z social media w godzinach pracy, a blisko 6% poświęca na to więcej niż godzinę, serwis wyliczył stratę na poziomie około 14 mld funtów rocznie. W Polsce nie stworzono jeszcze takich szacunków, niemniej jednak z badań przeprowadzonych przez portal salary.com wynika, że aż 90% Polaków przyznaje się do marnowania czasu w miejscu pracy. Przeciętny pracownik marnuje dwie z ośmiu godzin pracy na rzeczy z nią niezwiązane – i to nie wliczając w to przerwy na lunch. Aż 69% osób korzysta z internetu w celach prywatnych, 49% robi sobie dodatkowe (pozaregulaminowe) przerwy na posiłek, kawę czy herbatę. Wśród najczęściej pojawiających się odpowiedzi znalazły się również prywatne rozmowy telefoniczne (38% badanych) oraz plotki (34%) .

Wraz z dalszym rozwojem nowych technologii ilość oddziałujących na nas bodźców i „rozpraszaczy” będzie się zapewne stale zwiększać. Rzadko kiedy będziemy mogli pozwolić sobie na idealny komfort pracy czy nauki. Na szczęście istnieją przeróżne sposoby, które w dłuższej lub krótszej perspektywie czasowej pozwalają nam na poprawę koncentracji. Możemy do nich zaliczyć np. medytację, ćwiczenia, łamigłówki, odpowiednie planowanie i zwiększanie efektywności pracy. Nie bez znaczenia jest także sen, odpowiednie nawadnianie organizmu, czy wreszcie właściwa dieta bogata w witaminy, minerały i inne niezbędne składniki odżywcze, takie jak beta-karoten, selen, witamina E i witamina C. Można je znaleźć w owocach, takich jak śliwki, awokado, borówki, w warzywach - czosnku, marchwi, ugotowanych brokułach, pomidorach, a także w orzechach i ziarnach. Od dawna znana jest także unikalna właściwość żeń-szenia, który dodaje energii, dostarcza tlenu do mózgu i poprawia pamięć. Podobnie jest z kofeiną, która pobudza i wspomaga układ oddechowy. W sytuacji, gdy jesteśmy poddani intensywnemu wysiłkowi umysłowemu i potrzebujemy szybkiego i skutecznego wsparcia możemy też sięgnąć po funkcjonalny napój energetyczny Tiger Mental,który dostarczy nam obydwu cennych składników: kofeiny i żeń-szenia, od razu poprawiając stan umysłu i zdolność koncentracji, chroniąc przed ewentualnymi, niekorzystnymi skutkami gorszej formy intelektualnej.

O Raporcie TNS:
Raport „Młodzi Polacy i ich życie na wysokich obrotach” powstał na zlecenie marki Tiger w oparciu
o analizę danych zastanych (ang. desk research). Wykorzystane zostały dane statystyczne z przeprowadzonych badań, raporty z badań, ekspertyzy i publikacje prasowe.


poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Handel zagraniczny I-IV 2014

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: