eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Sieci handlowe w mediach I kw. 2014

Sieci handlowe w mediach I kw. 2014

2014-05-12 13:10

Przeczytaj także: Sieci handlowe w mediach IV kw. 2013


Miłość, wojna i promocje

Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów, internauci najchętniej dzielą się informacjami o akcjach promocyjnych w sieci Biedronka. Wzmianki o przecenach i wyprzedażach w tej sieci stanowią ponad 40 proc. ogólnej dyskusji o okazjach cenowych w objętych badaniem marketach. To głównie opinie o przecenionych towarach, wymiana linków do ulotek promocyjnych czy też udostępnianie fotografii wyprzedażowych zdobyczy.

fot. mat. prasowe

Internauci o reklamodawcach handlowych w kontekście promocji i wyprzedaży

Dużą uwagę na Facebooku i internetowych forach przykuwają również atrakcyjne zdaniem internautów oferty z półek Tesco oraz Lidla.


„Mirki, jaki jest, według was, najtańszy sklep w Polsce jeśli chodzi o żywność?” - pyta użytkownik Wykopowego mikrobloga. „Biedra chociaż to zależy od promocji na dany produkt” - pada w odpowiedzi. „Dziękuję Biedronce za dzisiejszą wyprzedaż” - wyraził swoją wdzięczność jeden z Facebookowiczów, który wybrał się na zakupy po słodycze. „Już nie masz po co iść....to była wojna” - dopisał w dalszej rozmowie. Dużą uwagę na Facebooku i internetowych forach przykuwają również atrakcyjne zdaniem internautów oferty z półek Tesco oraz Lidla. Real, choć pod względem inwestycji w reklamę zajmuje ostatnie miejsce w dziesiątce, również może cieszyć się wyjątkowo dużym zainteresowaniem. W czasie trzech pierwszych miesięcy roku na ekranach TV okazje cenowe intensywnie promował Kaufland (ponad 5 tys. emisji), co zauważalnie przełożyło się na zainteresowanie ofertą tej sieci. „Uuuuu Kubuś w promocji w Kauflandzie, wyczuwam zapasik” - deklaruje Twitterowicz. „Dżony Łolker red label w promocji. Litr = 6dych :) kaufland. Pozdrawiam” - dzieli się internauta na Facebooku. Jak widać, w ofertach promocyjnych każdej sieci każdy znajdzie coś dla siebie. Standardowy element internetowego światka to ponadto memy i wirale. Który market oferował w promocji „flaki cioci Gosi”, a który za „miłość” w ramach przeceny życzył sobie jedyne 2,09 zł? Monitoring internetu rozwiewa również takie wątpliwości.

O badaniu:
Analizie poddano ponad 56 tysięcy ogólnodostępnych wzmianek za pomocą aplikacji Admonit w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych w kontekście niekomercyjnym: Lidl, Biedronka, Żabka, Tesco, Kaufland, POLOmarket, Alma, Piotr i Paweł, Netto oraz Real. Z kolei wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 65 stacjach radiowych oraz 470 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 stycznia a 31 marca 2014 roku.

Łukasz Jadaś,

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: