eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Storytelling w biznesie

Storytelling w biznesie

2014-04-28 09:33

Przeczytaj także: Prezentacja biznesowa jako storytelling


Strategiczny przekaz

W rozumieniu kreatorów opowieści biznesowych, strategiczny przekaz to ideologiczne lub moralne stwierdzenie, które wyznacza oś tematyczną całej historii. Na przykład w greckiej bajce o zającu i żółwiu, wyścig wygrywa żółw, ponieważ jest powolny i systematyczny, a zając szybki, lecz lekkomyślny. Morał tej historii można zamknąć w zdaniu „arogancja nie popłaca”. Opowieść staje się potwierdzeniem morału – głównego przekazu – i to dzięki niej, odbiorcy mogą lepiej zrozumieć i uwewnętrznić przekaz. Uwewnętrznić, czyli utożsamić się z nim, przejąć się i przeżyć emocjonalnie. Jest to możliwe wyłącznie, gdy opowieść odwołuje się do realnego świata i związanych z nim doświadczeń. Kto nie stoi w korkach? Kto nie ma kłopotów z wolnym internetem? Kto nie chorował? Kto nie zapomniał o imieninach ważnej osoby?

Firmy tworzą opowieści w większości po to, aby komunikować przekaz, który odbije się pozytywnym echem dla brandu. Najpierw jednak należy rozwinąć klarownie sformułowany przekaz. Bez tego opowieść nie będzie miała sensu i, tym bardziej, strategicznego celu. A w odbiorze zabrzmi jak dygresja, opowiastka. Aby stworzyć strategiczny przekaz warto przede wszystkim odwołać się do misji firmy. Jakie potrzeby zaspokajają jej produktami czy usługami potencjalni klienci? Sprzedajemy emocje, a nie dane i suche fakty. W precyzowaniu strategicznego przekazu opowieści wspomagającej prezentację biznesową, wystąpienie podczas konferencji branżowej, prezentację najnowszej strategii firmy, pomocne będzie posłużenie się sprawdzoną metodą stosowaną przez filmowców: powiedz jednym zdaniem, a najlepiej jedną frazą, o czym mówi Twoja marka, produkt, firma?

Każdy z nas zna wiele brandów, które z pełną świadomością opowiadają o sobie poprzez emocje. Virgin – o przełamywaniu konwencji i spełnianiu marzeń, Benetton – o konfliktach i harmonii w globalnym społeczeństwie, Volvo – o bezpiecznych samochodach stworzonych z myślą o rodzinie, Lego – o rozwoju kreatywności poprzez zabawę. Jaka jest Twoja marka?

Adam Rogala, trener warsztatów dziennikarskich, medialnych i wystąpień publicznych, prowadzący w Akademii Leona Koźmińskiego szkolenia: „Jestem charyzmatycznym mówcą”, „Jak sprzedać newsa w telewizji”, „jak pisać barwnie, obrazowo, zrozumiale”.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: