-
Marketing miejsc - promocja miasta jako marki
13:02 13.06.2011
... . Do każdej jednak z tych grup trzeba dostosować odpowiedni kanał komunikacji. By wiedzieć do kogo i co się chce mówiąc potrzebna jest strategia marketingowa, ale też pogłębiona analiza, tego co komunikuje sobą miejscowość. Bez niej możemy wpaść w niejedną pułapkę. Za przykład niech posłuży hasło ...
Tematy: marketing miejsc, promocja miasta, kreowanie marki, strategia marketingowa -
Strategia marketingowo-rynkowa
13:57 12.04.2011
... politykę logicznego myślenia w przedsiębiorstwie. Strategia i marketing to pojęcia często opatrznie definiowane przez polskich menedżerów. Strategia marketingowa jest z reguły utożsamiana z pomysłem na realizację zintegrowanej komunikacji marki. Tymczasem w obecnych czasach megakonkurencji strategia marketingowa to bardzo rozległe pojęcie. Powinno ...
Tematy: strategia marketingowa, strategia firmy, strategia sprzedaży, budowanie marki -
Historia działań marketingowych: ucz się na błędach
14:05 29.03.2011
Jeśli historia firmy ma nas czegoś nauczyć, to musi to być przede wszystkim historia błędów - także błędów marketingu. Rozglądanie się po zakamarkach własnego domu - co by tu wyrzucić, a co mogłoby się jeszcze przydać - często przynosi skutki mierne. Wszystkiego mamy bowiem za dużo, a do starych śmieci jesteśmy przywiązani jak do samych siebie. ...
Tematy: strategia marketingowa, strategie marketingowe, działania marketingowe, narzędzia marketingowe -
Strategie marketingowe: rozszerzanie marek
13:06 26.01.2011
Rozszerzanie marek może być jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększanie sprzedaży. Problem polega na tym, że nie każda marka nadaje się do rozszerzania, a sam proces może być bardzo skomplikowany. Kiedy w 1994 r. Caterpillar zaczynał rozszerzanie swojej marki na obuwie, niewiele osób wierzyło w powodzenie tego przedsięwzięcia. Firma ...
Tematy: strategia marketingowa, marki, marka, budowanie marki -
Synergia działań marketingowych
13:52 17.01.2011
Często zapominamy o naszym lokalnym kontekście, o tym, że nasz polski konsument jest jednak inny od tego w Londynie, a zatem żyje na nieco innym poziomie świadomości i potrzeb. Warto mieć to na uwadze, szczególnie planując działania dla dojrzałego albo nieco starszego konsumenta. Bardzo długo działania prowadzone w internecie traktowane były jako ...
Tematy: działania marketingowe, strategia marketingowa, komunikacja marketingowa, kampanie marketingowe -
Marketing referencyjny
11:48 03.01.2011
Generowanie rekomendacji produktu ma same zalety. Ale ja już taki jestem przekorny, że w każdej całości szukam dziury. Słone orzeszki i programy komputerowe mają ze sobą wiele wspólnego. Przynajmniej tak się mówi. Podobno orzeszki potrzebują paru rozrywkowych gości, którzy powiedzą tu i tam, przez nikogo nieprzymuszani ani nieopłacani, że bez ...
Tematy: marketing referencyjny, marketing, strategia marketingowa, działania marketingowe -
Segmentacja klientów
11:39 29.12.2010
... i chciał cię słuchać zarówno profesor, jak i sprzątaczka. Zgoda. Tyle że tytułów prasowych, stacji i stron w sieci mamy… wiele. Inna będzie komunikacja i strategia do segmentu osób młodych, inna do emerytów, inna do potencjalnych klientów, inna do aktualnych; heavy user, ambasadorów, cherry picker'sów ...
Tematy: segmentacja klientów, techniki sprzedaży, strategia marketingowa, działania marketingowe -
Nowoczesne strategie orientacji na klienta
09:33 23.12.2010
... głównych strategii postępowania wobec klientów. Każda z tych strategii (agrafki, zamka błyskawicznego, rzepa) nieco inaczej patrzy na sposób osiągania zysku. Strategia agrafki Strategia ta polega na zaoferowaniu klientom określonych standardów w zakresie sposobów obsługi i cech oferty czyli od klienta oczekuje się dostosowania do sposobu ...
Tematy: strategie firm, strategia marketingowa, strategia sprzedaży, strategie orientacji na klienta -
Sklepy stawiają na remodeling
11:19 28.10.2010
... świeżych zmiana ekspozycji przynosi znacznie większe zyski. W przypadku owoców i warzyw lub mięsa i wędlin nawet rzędu 50 procent - wyliczył Adam Plackowski. Strategia Chaty Polskiej zakłada, że zmiana handlowego wizerunku nie powinna łączyć się ze wzrostem cen. Klienci mogliby bowiem ocenić, że to ...
Tematy: remodeling, rebranding, sklepy, sieci handlowe -
Wielozmysłowość w marketingu
13:31 05.10.2010
Jak twierdzi wielu mędrców marketingu i psychologii, im więcej zmysłów w człowieku uruchomimy, tym większa szansa, że konsument nie tylko kupi, ale też będzie bardziej związany z naszą marką. Chodzi nie tylko o nasze zmysły podstawowe, ale też o inne ważne drogowskazy - o myślenie i czucie. Od lat piramida Maslowa nie zmienia się. Człowiek nadal ...
Tematy: marketing, strategia marketingowa, działania marketingowe, marketing i sprzedaż