eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Mapy i lokalizatory internetowe zamiast kompasu

Mapy i lokalizatory internetowe zamiast kompasu

2013-08-15 00:59

Mapy i lokalizatory internetowe zamiast kompasu

Mapy i lokalizatory internetowe © fot. mat. prasowe

Już ponad 10 mln polskich internautów korzysta z map i lokalizatorów internetowych. W maju pobiły rekord popularności. Największym zainteresowaniem cieszą się serwisy Google’a. Czy Polacy już na zawsze porzucili kompasy?

Przeczytaj także: Firmowe strony www a urządzenia mobilne

Gemius przeanalizował ruch na stronach internetowych, które oferują mapy, wyszukują adresy czy lokalizują firmy. Okazuje się, że Polacy docenili internetowe plany miast i lokalizatory. W maju skorzystało z nich 10,5 mln internautów. To o 8 proc. więcej niż przed rokiem (9,8 mln) i 30 proc. więcej niż przed czterema latami (8,1 mln). W przeciągu ostatniego roku mapy i lokalizatory internetowe cieszyły się największym zainteresowaniem w okresie od stycznia do września 2012 roku. Natomiast najmniejszy ruch na tych stronach zarejestrowano w grudniu (7,8 mln).

Najpopularniejszymi witrynami, dzięki którym internauci mogą na bieżąco przeglądać mapy i lokalizować poszukiwane miejsca są, podobnie jak przed rokiem, serwisy Grupy Google (7,3 mln internautów), Zumi.pl (4,4 mln) i Targeo.pl (1,8 mln).

Gemius sprawdził także profil społeczno-demograficzny internautów przeglądających te strony. Okazuje się, że najczęściej są to osoby między 25 a 34 rokiem życia (3 mln internautów) i osoby z wykształceniem średnim (2,7 mln.). Najwięcej internautów korzystających z map i lokalizatorów internetowych pochodzi z województwa mazowieckiego (1,8 mln).

fot. mat. prasowe

Mapy i lokalizatory internetowe

Okazuje się, że Polacy docenili internetowe plany miast i lokalizatory. W maju skorzystało z nich 10,5 mln internautów. To o 8 proc. więcej niż przed rokiem (9,8 mln) i 30 proc. więcej niż przed czterema latami (8,1 mln).


Informacje o badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów. Obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: