eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jakie są polskie kobiety biznesu?

Jakie są polskie kobiety biznesu?

2010-09-23 12:37

Jakie są polskie kobiety biznesu?

Powody założenia własnej firmy © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Aktywność, otwartość na innowacje, niezależność i komunikatywność to główne atuty kobiet prowadzących własne firmy. Panie doceniają elastyczne godziny pracy i potrafią je dobrze zagospodarować. Chętnie i efektywnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań i technologii, które traktują jak sprzymierzeńców w rozwoju ich działalności. Więcej rozmawiają i słuchają, a kobiecym sposobem na sukces jest komunikacja. Są optymistkami, wierzą w swe możliwości już w momencie zakładania własnego biznesu. Tak wygląda przedsiębiorczość kobiet na podstawie badań małych firm, zrealizowanych na zlecenie UPC Polska, dostawcy usług telekomunikacyjnych dla biznesu.

Przeczytaj także: Własny biznes w rękach kobiet?

Niezależność przede wszystkim

fot. mat. prasowe

Powody założenia własnej firmy

Powody założenia własnej firmy

Kiedy mowa o powodach, które miały znaczenie w momencie podejmowania decyzji o założeniu własnej firmy, możemy zaobserwować wyraźne różnice pomiędzy kobietami i mężczyznami.

Jak wynika z badania, dla kobiet największe znaczenie ma niezależność, która jest głównym motywatorem do prowadzenia własnej działalności. Choć jest to istotna wartość także dla męskiej części społeczeństwa, nie jest ceniona przez nich tak wysoko (77% kobiety i 68% mężczyźni). Kolejnym powodem, który kobiety biorące udział w badaniu uznały za bardzo istotny, jest elastyczność godzin pracy (55% kobiety i 38%mężczyźni) – jest ona idealnym rozwiązaniem dającym możliwość pogodzenia życia rodzinnego oraz pasji z rozwojem zawodowym. Pasje są wysoko stawiane przez kobiety w hierarchii ważności - właścicielki firm chcą wykonywać pracę zgodną z ich zainteresowaniami (55% kobiety i 38%mężczyźni). To ewidentny dowód na to, że kobiety mają bardziej sprecyzowane oczekiwania, jak również dużą świadomość swoich potrzeb.

„Jak wynika z naszych badań, kobiety aktywniej prowadzą swoje firmy. Nie jest dla nikogo zaskoczeniem, że panie potrafią lepiej organizować pracę i zarządzać czasem. Wyniki naszego panelu potwierdzają również, że kobiety są bardziej innowacyjne i przedsiębiorcze, niż mężczyźni. Mają wiarę w powodzenie swojego biznesu już w momencie jego zakładania, jak również potem osiągają większą satysfakcję jako niezależni przedsiębiorcy”, mówi Patrycja Gołos, dyrektor ds. komunikacji, UPC Polska.

Prowadzenie własnej firmy kobiety postrzegają również jako możliwość osiągania wyższych dochodów i pełniejszej samorealizacji. Co ciekawe, panie zdecydowanie bardziej wierzą w powodzenie swoich przedsięwzięć (61% kobiety i 36% mężczyźni).

Czego się obawiamy?

fot. mat. prasowe

Co najbardziej zniechęca do założenia własnej firmy?

Co najbardziej zniechęca do założenia własnej firmy?

Przeglądając wyniki związane z obawami towarzyszącymi założeniu własnej firmy ponownie możemy zauważyć różnice w argumentacji płci.

Z badania wynika, że dla kobiet mniejsze znaczenie mają obawy związane z czynnościami administracyjnymi i skomplikowanymi formalnościami związanymi z prowadzeniem i założeniem firmy (19% mężczyźni i 14% kobiety), natomiast wśród różnic na plan pierwszy wysuwają się obiekcje dotyczące zarządzania zespołem, rozumiane jako odpowiedzialność za pracowników (9% mężczyźni i 3% kobiety).

Dla wszystkich, jednak świadomość kosztów związanych z prowadzeniem działalności jest niewątpliwie największą barierą związaną z rozwojem przedsiębiorczości (45%).

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: