eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama w motoryzacji XI 2004

Reklama w motoryzacji XI 2004

2004-12-22 00:02

Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w listopadzie firma Fiat Auto Poland - wynika z opracowania firmy Expert-Monitor, analizującej rynek reklamy. Wydatki tej firmy wyniosły niewiele ponad 11 mln zł, co stanowi 16 procent wszystkich nakładów przeznaczonych na reklamę samochodów osobowych w mediach.

Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji XII 2005

Drugą pozycję zajęła spółka General Motors Polska, która przeznaczyła na reklamę 9 mln 632 tys. zł (14 procent). Kolejne miejsca zdobyły firmy Renault Polska (8 mln 805 tys. zł, 12,8 proc.), Skoda Auto Polska (6 mln 973 tys. zł, 10,1 procent) oraz Citroen Polska (6 mln 637 tys. zł, 9,6 procent). W sumie całość wydatków na reklamę aut osobowych w mediach wyniosła w listopadzie 68 mln 789 tys. zł.

W zestawieniu największych reklamodawców wśród firm samochodowych w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy prowadzi niezmiennie Fiat Auto Poland. Nakłady wyniosły niewiele ponad 67 mln zł (12,1-proc. udział w całości wydatków na reklamę motoryzacyjną). Skoda Auto jest na drugim miejscu dzięki wydatkom w wysokości 60 mln 895 tys. zł (11 proc.). Trzecia lokata stała się udziałem General Motors Polska (59 mln 344 tys. zł, 10,7 procent), która wyprzedziła Renault Polska (53 mln 553 tys. zł, 9,7 procent) i Toyotę Motor (51 mln 761 tys. zł, 9,3 proc.). W okresie od stycznia do końca listopada całość wydatków na reklamę samochodów osobowych w mediach osiągnęła kwotę 553 mln 646 tys. zł.

Na uwagę zasługuje w listopadzie reklama Hondy Accord. Mało tego, że spot ten był w ubiegłym miesiącu najdroższy - na jego emisję wydano 4 mln 363 tys. zł - to również był on prezentowany w stacjach telewizyjnych częściej niż jakakolwiek reklama modelu innej marki (780 razy). Również w podsumowaniu wyników za okres pierwszych jedenastu miesięcy Honda Accord była bezkonkurencyjna - jej reklama była nie tylko najdroższa (8 mln 139 tys. zł), ale również i najczęściej emitowana (2.583 razy).

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: