eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Media elektroniczne - trendy 2011

Media elektroniczne - trendy 2011

2011-01-15 00:16

W 2011 roku wielowątkowość Internetu zmusi marki do doglądania kilku internetowych "ogródków" - podaje najnowszy raport badawczy Futures Group sieci Millward Brown, wskazujący 11 trendów elektronicznych na bieżący rok. W 2011 roku marki będą zmuszone do utrzymywania swojej obecności w globalnej sieci zarówno w publicznych, otwartych przestrzeniach, jak i w miejscach o bardziej ograniczonej dostępności.

Przeczytaj także: Rynek mediów: trendy 2013

Według raportu Digital Predictions for 2011 przygotowanego przez Futures Group – komórkę sieci Millward Brown, w 2011 roku marki będą zmuszone do utrzymywania swojej obecności w globalnej sieci zarówno w publicznych, otwartych przestrzeniach, jak i w miejscach o bardziej ograniczonej dostępności. Wynika to z tego, że zamiast surfować po Internecie konsumenci coraz częściej uruchamiają w sieci różne aplikacje i oglądają podstrony na Facebooku. Popularność aplikacji i stron fanowskich (fan pages) wynika z tego, że pozwalają one marketerom kontrolować i upraszczać interakcje z konsumentami. Jednak marki będą w coraz większym stopniu zmuszone do „doglądania wielu ogródków” i tworzenia różnych aplikacji dla konkretnych platform, aby zapewnić sobie obecność tam, gdzie konsumenci będą chcieli się z nimi zetknąć.

„Może się okazać, że łatwiej jest przyciągnąć internautów na stronę fanowską niż na witrynę e sklepu. To oznacza, że marki będą coraz częściej zmuszane do podejmowania decyzji o tym, czy celem ich obecności w globalnej sieci jest budowanie zaangażowania konsumentów czy sprzedaż” – mówi Duncan Southgate, zajmujący stanowisko Global Innovations Director w sieci Millward Brown. „Marki muszą także podejmować decyzje o tym, czy powinny mieć inną ofertę na Twitterze i Facebooku, a inną na oficjalnej stronie www marki, czy też nie. Doświadczenia oraz wyniki badań pomogą marketerom w ułożeniu tej niełatwej łamigłówki”.

Pozostałe trendy w mediach elektronicznych przewidywane na rok 2011:
  • Ewolucja zakupów w Internecie dzięki technologiom typu augmented reality (rzeczywistość poszerzona), które sprawiają, że towary stają się bardziej namacalne. Mimo utrzymujących się obaw o ujawnianie danych osobowych, zakupy w Internecie nadal będą się dynamicznie rozwijać. Wiele krajów pójdzie śladem USA, gdzie panuje wielki entuzjazm dla zakupów zbiorowych i serwisów typu Groupon. Tego typu witryny, których istnienie wynika z zamiłowania konsumentów do okazji cenowych, pojawiają się jak grzyby po deszczu – w samych Chinach jest ich już ponad 500, choć można się spodziewać, że wiele z nich nie przetrwa zbyt długo. W Wielkiej Brytanii szczególnie popularne będą aplikacje mobilne do robienia zakupów, natomiast w Indiach spodziewany jest rozwój zakupów biletów przez Internet, dzięki czemu internauci unikają długich kolejek na dworcach. W wymiarze globalnym można się spodziewać, że marki będą posługiwać się nowymi, innowacyjnymi technologiami, w tym technologiami augmented reality. Dzięki ni konsumenci, którzy nie mogą dotknąć ani poczuć produktów nabywanych za pośrednictwem Internetu, będą mogli odczuć, że są one nieco bardziej namacalne.
  • Wielki rozwój metod ekspozycji produktów w sieci. Marketerzy będą w coraz większym stopniu starać się wykorzystać reklamę do tego, aby powiedzieć coś wciągającego i angażującego o swoich markach. Będą do tego stosować funkcje interaktywne i wielostopniowość, znane konsumentom z mikrowitryn czy portali społecznościowych. W dążeniu do tego celu firmy nieustannie zmieniają formaty ekspozycji swoich produktów, a nowe formaty cieszą się rosnącą popularnością. Są to: double-teaming (kilka formatów połączonych na tej samej stronie), social titbits (bannery dają konsumentowi przedsmak wydarzenia społecznościowego na żywo, na przykład przez wysyłanie wiadomości z Twittera na bieżąco), a także formaty slide-up, w których wykorzystuje się niewielkie, acz intrygujące obrazy, które najpierw wstępnie przyciągają uwagę, a następnie „rosną”, zajmując znaczną część ekranu.

 

1 2 3

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: