eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a zakup wycieczki online

Polacy a zakup wycieczki online

2010-10-12 00:13

Polacy a zakup wycieczki online

Czynności wykonywane online:2006, 2007, 2008 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Od ponad 10 lat, czyli od kiedy w Polsce powstały pierwsze portale prezentujące oferty wycieczek zagranicznych, możemy wybrać i zarezerwować wyjazd za granicę praktycznie nie wstając od biurka. Czy rzeczywiście udogodnienie, jakie daje Internet, Polacy wykorzystują również w turystyce? Czy chcemy kupować wycieczki w taki sam sposób jak płacimy rachunki za mieszkanie czy kupując książki? Czy prawie 3 tysiące zarejestrowanych biur podróży powinno skupić swoją uwagę wyłącznie na tworzeniu dostępu do oferty online, rezygnując z wynajmowania miejsca w prestiżowych ciągach ulic lub centrach handlowych? Jaka jest rola Internetu w zakupie wycieczki za granicę?

Przeczytaj także: Bezpieczne rezerwacje wakacji

Jak decydujemy o wyborze oferty na urlop?

fot. mat. prasowe

Czynności wykonywane online:2006, 2007, 2008

Czynności wykonywane online:2006, 2007, 2008

Czynności, które podejmujemy przez zakupem wycieczki, można podzielić na 3 etapy:
  • poszukiwanie (przez Internet, wertowanie katalogów, przewodników, prasy i informacje
    od znajomych oraz wizyta w biurze),
  • porównywanie (przede wszystkim warunków, cen, terminów, możliwości wyjazdu),
  • wybór i zakup (czyli finalna decyzja wraz z formalnościami: podpisanie umowy, wpłacenie całej lub części wartości w formie zaliczki, potwierdzenie rezerwacji przez organizatora ).

fot. mat. prasowe

Sposoby dotarcia do stron internetowych przydatnych do uzyskania informacji o wycieczce

Sposoby dotarcia do stron internetowych przydatnych do uzyskania informacji o wycieczce

Jak pokazują dane, w Internecie najczęściej poszukujemy miejsca, informacji, czytamy opinie i porównujemy oferty. Zdecydowanie rzadziej rezerwujemy (zamawiamy) i kupujemy przez Internet.

Jak przeszukujemy Internet zbierając informacje?

Badania przeprowadzone w 2009 roku przez TNS i Google na zlecenie biur podróży TUI i Skan Holiday wskazały, że najpopularniejszym źródłem informacji online jest strona biura podróży (76% respondentów), później strona hotelu i miejsca wyjazdu a w dalszej kolejności fora internetowe, strony agentów, strony o turystyce, strony z opiniami i grupy dyskusyjne. Jako preferowany sposób dotarcia do informacji klienci wskazują wyszukiwarkę internetową – 75% respondentów.

fot. mat. prasowe

Co wpisują internauci chcąc znaleźć ofertę na wyjazd do Egiptu?

Co wpisują internauci chcąc znaleźć ofertę na wyjazd do Egiptu?


Efekt ROPO

O ile wykorzystanie Internetu na etapie poszukiwania, sprawdzania, porównywania (generalnie pozyskiwania wiedzy) stało się oczywiste i stale rośnie, o tyle niezmiernie ciekawe są dalsze wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie biur podróży TUI i Skan Holiday wśród klientów, którzy zakupili wycieczkę.

fot. mat. prasowe

Źródła informacji wybierane do pozyskania wiedzy o wycieczce

Źródła informacji wybierane do pozyskania wiedzy o wycieczce

Otóż respondenci wskazali Internet jako najczęściej wybierane źródło informacji (63%) ale jednocześnie 60% z nich do pozyskania wiedzy o wycieczce wskazało bezpośrednią wizytę w biurze.

Tak wysokie zapotrzebowanie na informacje uzyskiwane podczas bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą wynika z rodzaju zakupu - decyzja o zakupie zorganizowanej wycieczki za granicę jest kosztowna, złożona i nierutynowa. Wymaga od klienta zaangażowania. Dlatego naturalnym jest poszukiwanie jak najpełniejszej informacji, które pozwolą na wybór najkorzystniejszej oferty. Źródła tych informacji możemy podzielić na 4 główne rodzaje:
  • źródła osobiste: rodzina, przyjaciele, sąsiedzi, znajomi, opinie, fora, społeczności;
  • źródła komercyjne: ekspozycja oferty, reklama, personel sprzedaży;
  • źródła publiczne: media, organizacje konsumenckie;
  • źródła doświadczalne: skorzystanie i oglądanie produktu (w przypadku wycieczki nasze
    osobiste doświadczenia).

Najwięcej informacji klienci zbierają ze źródeł komercyjnych i Internet doskonale pełni rolę dostarczania tej wiedzy, ale najbardziej cenią informacje ze źródeł osobistych, dlatego idealnym wsparciem dla sprzedaży są wszystkie formy „social shopping”.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: