eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Obsługa zamówień w sklepach internetowych

Obsługa zamówień w sklepach internetowych

2007-06-06 10:00

Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane


- Kupiłem w sklepie internetowym lustrzankę cyfrową. Zapłaciłem kartą, więc pozostało mi tylko czekanie na dostawę. Zamówienie złożyłem na samym początku swojego urlopu, przez następne trzy dni siedziałem w domu i czekałem na mojego Canona. Niestety kurier się nie pojawiał. Po awanturze zrobionej w sklepie internetowym dowiedziałem się, że kurier podobno był, i to nawet dwa razy. Ale ja się nawet nie ruszałem z domu i dałbym sobie odciąć rękę, że żadnego kuriera nie było - żali się klient sklepu internetowego.

Właściciele e-sklepów sami zauważyli pewne braki w procedurach pracy kurierów.

- Nie słyszałem, by kurierzy zostawili choć raz jakieś awizo w miejscu doręczenia. Klient nawet nie wiedział, że kurier dwukrotnie był z paczką i nikogo nie zastał - to duży błąd i łatwy do naprawienia - wypowiada się właściciel e-sklepu w anonimowej ankiecie serwisu Sklepy24.pl.

Przedstawiciele firm kurierskich bronią się przed zarzutami, podkreślając, że z całej palety usług oferowanych przez firmy kurierskie e-sklepy na ogół wybierają najtańsze, więc i najskromniejsze. - Do ceny swoich towarów sklepy muszą doliczyć koszty transportu, więc chcą, by ta kwota była jak najniższa. Potem ich klienci się dziwią, że nie mogą skorzystać z takich czy innych opcji. Ale to nie jest wina firmy kurierskiej, to była decyzja sklepu. Tak długo, jak ich jedynym celem będzie najniższa cena za transport, trudno będzie mówić o wysokiej jakości i wartości dodanej przy dostawie - mówi Rafał Nawłoka, prezes firmy kurierskiej DPD Masterlink, wypowiadający się dla "Gazety Wyborczej".

W ankiecie przeprowadzonej przez Sklepy24.pl dla "Gazety Wyborczej", przedstawiciele e-sklepów narzekają, że oferta firm kurierskich nie uwzględnia specyfiki handlu internetowego. Według handlowców oferta firm kurierskich nie uwzględnia specyfiki e-handlu, jest bowiem opracowana pod kątem dostarczania przesyłek pomiędzy firmami. Kurierzy pracują w godzinach, w których prywatni adresaci są w pracy, nie sposób się z nimi dokładnie umówić, podają bowiem szeroki przedział godzin, w których trzeba na nich czekać. E-handlowcy upatrują w takiej sytuacji zagrożenia dla podstaw ich działalności - dla klientów po przykrych perypetiach z kurierami, nie będzie miała znaczenia ani niższa cena, ani wygoda zamawiania o każdej porze i z każdego miejsca, będące przecież głównym atutem sklepów internetowych.

Jednak prawdopodobnie wzrost znaczenia e-commerce wymusi na firmach kurierskich korekty ich ofert dla rynku B2C. W korzystny wpływ konkurencji na rynku usług kurierskich na rozwój e-handlu wierzy 42 proc. e-sklepów. Zdaniem anonimowego właściciela e-sklepu, jeżeli powstanie w Polsce firma kurierska, która wyspecjalizuje się w dostawach paczek dla handlu internetowego, to jej właściciel szybko stanie się bardzo bogatym człowiekiem.
Przeczytaj także: E-commerce powoli hamuje E-commerce powoli hamuje

poprzednia  

1 ... 5 6

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: