eGospodarka.pl
wiadomość od św. Mikołaja

eGospodarka.plWiadomościMedia › Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?

2018-10-10 09:59

Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?

Reklama © pathdoc - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się wrześniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, a po piętach - podobnie jak w minionych miesiącach - deptała jej farmacja.

Wydatki reklamowe w podziale na branże


Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. We wrześniu stanowiły one 35 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołała osiągnąć farmacja (25 proc.). Podium zamknęły motoryzacja, finanse i telekomunikacja (po 12 proc.).

W dziewiątym miesiącu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad 396 mln zł, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 330 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na branże

We wrześniu na reklamę najwięcej wydała branża handlowa.


Wydatki reklamowe w podziale na media


Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża telekomunikacyjna we wrześniu na reklamę w prasie wydała jednie nieco ponad 764 tys.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na media

Najwięcej pieniędzy płynie na reklamę w telewizji.


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych


Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który we wrześniu przeznaczył ponad 67 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Biedronka, Media Expert, Euro RTV AGD oraz Media Markt.

fot. mat. prasowe

Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych

We wrześniu Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu.


Handel: typy reklamowanych sklepów


Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (29 proc.) i sklepów w elektroniką (19 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła się sprzedaż internetowa (11 proc.), a za nią sklepy meblowe (9 proc.) oraz sieci budowlane (8 proc.).

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej

48% reklam dotyczyła dyskontów i sklepów z elektroniką.


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych


We wrześniu marka Ibuprom zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 10 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Molekin, Molekin D3, Traumon oraz Septinum.

fot. mat. prasowe

Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę

Największe wydatki reklamowe wygenerował Ibuprom.


Farmacja: typy reklamowanych produktów


W bardzo szerokim wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (22 proc.) oraz środki przeciwbólowe (16 proc.). Dalej można wymienić m.in. witaminy i minerały, suplementy diety, a także preparaty pielęgnacyjne i wspomagające ochronę wzroku.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej

Farmacja najczęściej reklamuje tabletki na przeziębienie i grypę.


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych


We wrześniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 29 mln zł na rebrandingową kampanię w mediach. Kolejne pozycje zajmują mBank, Provident, SKOK oraz Millennium Bank.

fot. mat. prasowe

Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych

We wrześniu największy budżet na reklamę przeznaczył Santander.


Finanse: typy reklamowanych usług


We wrześniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (64 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej

We wrześniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości.


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych


We wrześniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał ponad 38 mln zł i wyprzedził Orange, T-Mobile, Play oraz Cyfrowy Polsat.

fot. mat. prasowe

Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach

We wrześniu najczęściej reklamowano ofertę Plusa.


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług


W branży telekomunikacyjnej większość wrześniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (23 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta łączona (TV, Internet, telefon), oferty na kartę i telewizja cyfrowa.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych


We wrześniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Ford (ponad 15 mln zł), następnie Skoda, Volkswagen, Opel oraz Mercedes-Benz.

fot. mat. prasowe

Marki motoryzacyjne o największych wydatkach

Największe wydatki stały się udziałem Skody i Forda.


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów


W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (75 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów dostawczych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej

Motoryzacja reklamuje przede wszystkim samochody osobowe.


oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.