eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?

2018-09-14 11:20

Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?

Reklama telewizyjna najpopularniejsza © beeboys - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sierpniowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazały się branże handlowa oraz farmaceutyczna, które odpowiadały łącznie za 70% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na reklamę telewizyjną.

Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w podziale na branże


Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. W sierpniu stanowiły one 42 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Podobny poziom zdołała osiągnąć również farmacja (38 proc.). Podium zamknęły finanse (8 proc.), a na kolejnych pozycjach uplasowały się telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).

W sierpniu tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio branża handlowa wydała ponad 282 mln zł, a goniąca ją branża farmaceutyczna – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W sierpniu na reklamę najwięcej wydała branża handlowa.


Wydatki reklamowe w podziale na media


Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na media

Najwięcej pieniędzy płynie na reklamę w telewizji.


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych


Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w sierpniu przeznaczył ponad 39 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się dyskont Biedronka, debiutujący w zestawieniu sklep internetowy About You, Media Expert oraz Euro RTV AGD.

fot. mat. prasowe

Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu.


Handel: typy reklamowanych sklepów


Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (25 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety. W zestawieniu pojawiły się także sklepy internetowe (11 proc.)

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej

52% reklam dotyczyła dyskontów i sklepów z elektroniką.


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W sierpniu marka NeoMag zainwestowała największe kwoty w reklam – nieco ponad 7 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Hepaslimin, Iladian, Litrosal Zdrovit oraz Halitomin.

fot. mat. prasowe

Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę

Największe wydatki reklamowe wygenerował NeoMag.


Farmacja: typy reklamowanych produktów


W bardzo szerokim wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na środki przeciwbólowe (14 proc.) oraz suplementy diety (13 proc.). Dalej można wymienić m.in. produkty związane z pielęgnacją, wspomagające trawienie i wątrobę, a także witaminy i minerały.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej

Farmacja najczęściej reklamuje tabletki przeciwbólowe.


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych


W sierpniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się ING, który przeznaczył ponad 6 mln zł na promocję w mediach. Kolejne pozycje zajmują mBank, Provident, Millennium Bank oraz SKOK.

fot. mat. prasowe

Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu największy budżet na reklamę przeznaczył ING Bank Śląski.


Finanse: typy reklamowanych usług


W sierpniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (56 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz płatności mobilnych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej

W sierpniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości.


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.

fot. mat. prasowe

Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach

W sierpniu najczęściej reklamowano ofertę Plusa.


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług


W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W sierpniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazła się Skoda (prawie 7 mln zł), następnie Opel, Toyota, Lexus oraz Audi.

fot. mat. prasowe

Marki motoryzacyjne o największych wydatkach

Największe wydatki stały się udziałem Skody i Opla.


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów


W branży motoryzacyjnej w reklamach nadal największe udziały mają samochody osobowe (66 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo-użytkowych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej

Motoryzacja reklamuje przede wszystkim samochody osobowe.


Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 sierpnia 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: