Konsumenci i nowe technologie zmieniają oblicze handlu © andranik123 - Fotolia.com
Rozwój technologii może powodować przełomowe zmiany w systemach sprzedaży, jak miało to miejsce chociażby w przypadku rozwoju systemów VoD (Video on Demand), kiedy w zasadzie w ciągu kilkunastu miesięcy biznes wypożyczalni filmów stracił rację bytu na rynku. Jednak najczęściej użycie samej technologii bez zmian organizacyjnych oraz sposobów zarządzania nie przynosi spodziewanych efektów. Doświadczenia z rynku polskiego czy z rynków europejskich pokazują, że tylko połączenie nowych technologii ze zmianą modeli organizacyjnych daje rzeczywistą i skokową zmianę, która z kolei daje przewagę konkurencyjną i pozwala lepiej i efektywniej odpowiadać na potrzeby klientów – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.
fot. andranik123 - Fotolia.com
Konsumenci i nowe technologie zmieniają oblicze handlu
Handlowcy na całym świecie szukają sposobów wykorzystania nowych technologii do ciągłej poprawy wygody i szybkości realizacji zakupów.
Rozwój sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych z jednej strony wymusza na sprzedawcach ciągłe obniżanie cen sprzedaży, które jest powodowane przez coraz powszechniejsze wykorzystywanie "porównywarek cenowych" jako głównego "filtra" ofert przez kupujących. Z drugiej strony klienci oczekują szybkiej i bezpłatnej realizacji dostawy przez sprzedającego. Taka sytuacja tworzy ogromną presję na sprzedawcy, aby szukać efektywnych kosztowo systemów obsługi procesów sprzedaży oraz dystrybucji produktów. To z kolei powoduje dużą otwartość sklepów na nowoczesne technologie i eksperymentowanie z niestandardowymi rozwiązaniami – mówi Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.
W Polsce, po dużym sukcesie rozwiązań z automatycznymi skrytkami, obserwujemy obecnie dynamiczny rozwój systemów click&collect (odbiór towarów nie tylko w skrytkach, ale również w innych punktach sprzedaży – stacje benzynowe, kioski z prasa itp.). Ciekawymi rozwiązaniami są również systemy oparte na crowdsourcingu, które już teraz świetnie rozwijają się w obszarach dostaw do domów gotowego jedzenia, a obecnie są testowane jako usługa realizacji złożonego w sieci zamówienia na produkty w konkretnym sklepie. Pozostaje kwestią czasu, kiedy również nad Wisłą ktoś rozpocznie eksperymentowanie z systemem dostaw do domu klienta pod jego nieobecność – taki system jest od zeszłego roku wprowadzony już w na rynku amerykańskim – dodaje Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.
oprac. : eGospodarka.pl
Chatboty opanowują rynek?
Chatbot – wiodący trend w obsłudze klienta
Chatboty i voiceboty podbiją firmy jeszcze w tym roku?
Deloitte: rozwój technologiczny w 2008
UE: rynek ICT "piątą swobodą" europejską
5 sposobów na usprawnienie machine learning w organizacji
agrechuta / 2018-04-30 22:29:41
Nowoczesne systemy zarządzania sprzedażą, sklepy samoobsługowe - to przyszłość, która już się zaczęła. Wystarczy spojrzeć na firmy takie jak Jantar (www.jantar.pl) - już dzisiaj oferują wiele rozwiązań, które jeszcze niedawno były niewyobrażalne. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
Witam, mam w planach założenie działalności gospodarczej zajmującej się handlem starociami, antykami. Rzeczy będę nabywać od osób ...
Witam serdecznie, prowadzę działalność gospodarczą zwolnioną z VAT (handel). Mam podpisaną umowę komisową ze sklepem, który sprzedaje moje ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting