eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rozdano Randstad Award 2017. KGHM Polska Miedź znowu górą

Rozdano Randstad Award 2017. KGHM Polska Miedź znowu górą

2017-04-27 11:07

Rozdano Randstad Award 2017. KGHM Polska Miedź znowu górą

Najbardziej atrakcyjni pracodawcy roku © Brian Jackson - Fotolia.com

Już po raz siódmy firma Randstad wyłoniła najatrakcyjniejszych pracodawców w naszym kraju. Czynnikami, które przesądzają o atrakcyjności danej firmy są m.in. jej reputacja i kondycja finansowa, ale także wysokość oferowanego wynagrodzenia oraz bezpieczeństwo zatrudnienia. Zwycięzcą Randstad Award 2017, już po raz czwarty z rzędu, została firma KGHM Polska Miedź. Na podium uplasowały się również Volvo Polska oraz Polskie Linie Lotnicze LOT.
W ramach siódmej już edycji Randstad Employer Brand Research o opinie poproszono przeszło 6,5 tys. polskich pracowników. Na ich podstawie powstał ranking najlepszych miejsc pracy w naszym kraju. Respondenci wskazywali również, jakie czynniki przesądzają o atrakcyjności pracodawcy.

Jeżeli chodzi o lidera, to tegoroczne rozdanie Randstad Award nie przyniosło zaskoczeń. Pierwsze miejsce na podium już czwarty raz z rzędu zajęła spółka KGHM Polska Miedź. Zdaniem ankietowanych o jej atrakcyjności jako pracodawcy decydują przede wszystkim: dobra sytuacja finansowa, stabilność oferowanego zatrudnienia oraz wdrażanie nowych technologii i dobra reputacja przedsiębiorstwa. Zwycięstwo KGHM Polska Miedź to także dowód na to, że branża surowców i paliw ciągle postrzegana jest jako atrakcyjne miejsce pracy, choć w tym roku zdołał ją wyprzedzić sektor produkcyjny.

Wiceliderem tegorocznego zestawienia okazało się Volvo Polska. Jak przystało na firmę z sektora automotive, respondenci w największym stopniu docenili wdrażane przez przedsiębiorstwo najnowsze technologie. Na pochwałę zasłużyła również dobra sytuacja spółki oraz jej reputacja.

fot. Brian Jackson - Fotolia.com

Najbardziej atrakcyjni pracodawcy roku

Zwycięzcą Randstad Award 2017 została firma KGHM Polska Miedź.


Na podium znalazły się, podobnie jak przed rokiem, Polskie Linie Lotnicze LOT. Uczestnicy polskiej edycji badania Randstad Employer Brand Research oceniają pracę dla przewoźnika lotniczego jako rozwijającą. Doceniają zastosowanie nowoczesnych technologii w przedsiębiorstwie. Zwracają też uwagę na dobrą reputację przedsiębiorstwa.
„W rankingu Randstad Award zwyciężają firmy, które najtrafniej definiują swoją tożsamość pracodawcy i skutecznie ją komunikują. Te same przedsiębiorstwa wygrywają też na rynku pracy, skutecznie odpowiadając na wyzwanie, jakim jest przyciągnięcie i utrzymanie w firmie najbardziej wartościowych pracowników.” – wyjaśnia Jeroen Tiel, Dyrektor Zarządzający Randstad Polska.

Zwycięzca tegorocznego rankingu – KGHM Polska Miedź - to firma postrzegana jako najbardziej atrakcyjna przez osoby z wyższym wykształceniem oraz badanych w wieku od 25 do 44 lat. Starsi respondenci jako idealne miejsce pracy wskazują Polski Koncern Naftowy ORLEN, młodsi – Zakłady Tłuszczowe Kruszwica.

Wśród mężczyzn na najwyższych miejscach rankingu dominuje branża motoryzacyjna, chociaż na szczycie znalazły się dwie firmy z sektora surowców i paliw: PGNiG oraz KGHM Polska Miedź. Kobiety najlepiej postrzegają pracę w firmę farmaceutycznej GlaxoSmithKline Pharmaceuticals.

Liderami rankingu najbardziej atrakcyjnych przedsiębiorstw w Polsce w tym roku zostały firmy:
  1. KGHM Polska Miedź
  2. Volvo Polska
  3. Polskie Linie Lotnicze LOT
  4. Volkswagen Motor Polska
  5. Volkswagen Poznań
  6. Polski Koncern Naftowy ORLEN
  7. PGNiG
  8. PGE Polska Grupa Energetyczna
  9. Samsung Electronics Polska
  10. ABB

„Z satysfakcją obserwujemy, że co roku wśród wyróżnionych nagrodą Randstad Award są firmy, które konsekwentnie dbają o swój wizerunek pracodawcy. Cieszy nas też fakt, że na szczycie zestawienia pojawiają się nowe polskie przedsiębiorstwa, które dostrzegają coraz większą rolę atrakcyjnego środowiska pracy w pozyskiwaniu najlepszych talentów na rynku. Wierzę, że wyróżnienie przyznawane przez Randstad, przyczyni się do wzmacniania tych działań” – podkreśla Jeroen Tiel, Dyrektor Zarządzający Randstad Polska.

Informacje o badaniu:


Randstad Employer Brand Research to największy na świecie projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 roku w Belgii. Dziś obecne jest już w 26 krajach i obejmuje ponad 225 000 respondentów. W tym roku ma 7. edycję w Polsce. W naszym kraju badanie objęło 150 największych pracodawców oraz 6500 respondentów, reprezentatywnych dla polskiego społeczeństwa (pod względem wieku, płci, wykształcenia, regionu). Obejmuje zdolnych do pracy Polaków w wieku od 18 do 65 lat, zarówno uczących się, pracujących, jak i poszukujących pracy.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.