eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Współczesny CEO. Co myśli? O co walczy? Czego się obawia?

Współczesny CEO. Co myśli? O co walczy? Czego się obawia?

2016-07-04 11:21

Współczesny CEO. Co myśli? O co walczy? Czego się obawia?

CEO © Brocreative - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Wśród światowych CEO panuje zdecydowany optymizm. Aż 72% z nich uważa, że nadchodzące trzy lata będą dla ich biznesu o wiele bardziej istotne niż minione pół wieku. Do tego niemal 9 na 10 z nich spodziewa się w tym czasie rozwoju przedsiębiorstwa, a 96% jest przekonanych o wzroście zatrudnienia. Nie obędzie się jednak bez poważnych wyzwań, jak chociażby podjęcie starania o utrzymanie lojalności klientów czy konieczność transformacji modelu biznesowego firmy.

Przeczytaj także: Światowi CEO i ich wyzwania

Zrealizowane przez KPMG badanie objęło swoim zasięgiem 1 268 menedżerów reprezentujących wszystkie zakątki naszego globu. Jego celem było przedstawienie oczekiwań, jakie prezesi światowych spółek (CEO) formułują wobec rozwoju działalności gospodarczej, a także wyzwań i strategii, z pomocą których zamierzają przekuć najbliższe 3 lata w prawdziwy sukces.

CEO pewni rozwoju


Niemal 9 na 10 prezesów spółek (89%) jest pewnych, że nadchodzące 3 lata przyniosą ich organizacjom mniej lub bardziej intensywny rozwój. Niewiele mniejsza grupa uważa, iż będzie to pomyślny okres dla gospodarki kraju, w którym prowadzą działalność, 85% prognozuje postępy w branży, a 80% ma nadzieje na globalny rozwój gospodarczy. Niemal 50% przebadanych CEO oczekuje, że roczny wzrost przychodów osiągnie pomiędzy 2% a 5% w kolejnych 3 latach. Głównymi źródłami tego wzrostu będą nowe produkty (28%), nowi klienci (26%), nowe rynki (25%) oraz nowe kanały sprzedaży (22%).

Prezesi obawiają się o lojalność klientów i mają za mało czasu na innowacje


Prezesi spółek muszą stawiać czoła wielu wyzwaniom, z którymi – jak wskazują – nie spotkali się do tej pory. Jak wynika z corocznego badania KPMG, 88% CEO obawia się o lojalność swoich klientów. Taki sam odsetek prezesów martwi się o wpływ światowej gospodarki na ich firmę, w przypadku gdy globalny wzrost gospodarczy będzie mniejszy niż przewidywany. Aż 86% respondentów wskazuje na brak czasu na strategiczne myślenie o przełomowych rozwiązaniach biznesowych i innowacjach kształtujących przyszłość ich firm.

fot. mat. prasowe

Co wzbudza największe obawy CEO?

Największe obawy respondentów wzbudza cyberbezpieczeństwo.


Co istotne, 65% prezesów globalnych spółek obawia się wejścia na rynek nowych konkurentów, którzy podejmą przełomowe przedsięwzięcia biznesowe, a ponad połowa (53%) CEO twierdzi, że ich własne organizacje nie wprowadzają wystarczająco przełomowych modeli biznesowych.

fot. mat. prasowe

Rynki z największym potencjałem do wzrostu

Zdaniem CEO najbardziej obiecującym rynkiem są Indie.


Prezesi spółek mają świadomość, że ich organizacje muszą wprowadzać przełomowe przedsięwzięcia biznesowe i muszą to zrobić teraz albo nigdy. Pomimo dzisiejszej niepewności geopolitycznej oraz istnienia przełomowych mechanizmów rynkowych i sił społecznych, CEO w naszym badaniu koncentrują się na rozwoju, umacnianiu swoich obecnych możliwości i przygotowaniu swoich przedsiębiorstw na zupełnie odmienną przyszłość przy pomocy transformacji, zaawansowanych technologii i bardziej wyspecjalizowanych pracowników – mówi John Veihmeyer, Global Chairman w KPMG International.

72% CEO twierdzi, że ich firma nie jest w pełni przygotowana na cyberatak


Na podstawie zmieniających się priorytetów CEO związanych z ryzykiem, można wskazać na rosnące obawy dotyczące nowych i nieprzewidywalnych wyzwań. Głównym zagrożeniem wskazanym przez ankietowanych w tegorocznej edycji badania są cyberzagrożenia, podczas gdy w 2015 roku nie znalazły się na liście pięciu głównych zagrożeń. Blisko trzy czwarte CEO (72%) uważa, że ich organizacja nie jest w pełni przygotowana na cyberatak. Respondenci zwrócili również uwagę na zaawansowanie poziomu analityki danych w swoich firmach oraz zdolność dotarcia do klientów za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Mniej niż jedna trzecia respondentów (30%) uważa, że ich firma jest liderem w dziedzinie analityki danych (ang. Data&Analytics).

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: ceo, dyrektor generalny, menedżerowie
Czego potrzebuje start up?

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: