Wiadomości SMS dobrym sposobem na komunikację z klientem
2015-10-20 12:19
Przeczytaj także: Polacy chcą otrzymywać SMS-y o promocjach
Mogłoby się wydawać, że darmowe aplikacje mobilne służące do komunikacji zdetronizują SMS-y. Tak się jednak nie dzieje – jak wynika z podsumowania badań przeprowadzonych przez platformę SerwerSMS.pl, wiadomości SMS nadal są najchętniej wykorzystywaną formą komunikacji wśród Polaków. Ze wszystkich dostępnych technologii, ponad 94 proc. osób wybiera właśnie krótkie wiadomości tekstowe, a 65 proc. korzysta z nich codziennie.SMS-y Premium dla potrzebujących
Blisko 33 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z usługi SMS-ów Premium, czyli krótkich wiadomości tekstowych o podwyższonym koszcie. 2/3 osób korzysta z nich kilka razy do roku. Zdecydowana większość (68 proc.) przeznacza na ten cel do 5 zł miesięcznie, a 4 proc. wydaje na SMS-y Premium do 100 zł w ciągu miesiąca.
Warto dodać, że blisko 25 proc. osób korzystających z SMS-ów Premium przyznaje, że zasila w ten sposób konta organizacji pożytku publicznego. Wśród innych funkcji popularne są również płatności i transakcje finansowe. Korzysta z nich co piąty badany.
Dowód czeka na ciebie w Urzędzie
Instytucje publiczne są coraz bardziej aktywne na polu komunikacji mobilnej. W ciągu 12 miesięcy blisko 40 proc. Polaków otrzymało SMS-a od instytucji publicznej, a ponad 90 proc. z nich uznało je za przydatne.
W komunikacji z urzędami Polacy najchętniej chcieliby otrzymywać SMS-y informujące o aktualnym statusie swojej sprawy. Najczęściej dotyczy to kwestii związanych z wydaniem dowodów osobistych, paszportów czy praw jazdy – wynika z badania przeprowadzonego przez SerwerSMS.pl.
Powiadomienia SMS dotyczące umówionych wizyt lekarskich w szpitalu lub w przychodni publicznej oraz SMS-y związane z lokalnymi zagrożeniami (np. burze, powodzie, pożary), to inne najczęściej wskazywane tematy, odnośnie których Polacy chcieliby otrzymywać wiadomość.
fot. mat. prasowe
SMS-y a instytucje publiczne
Polacy chcieliby otrzymywać informacje odnośnie statusu swojej sprawy, takiej jak wydanie dowodu osobistego czy paszportu
Zniżki na obuwie mile widziane
Niemal 40 proc. Polaków chciałoby otrzymywać powiadomienia SMS o promocjach w sklepach i punktach usługowych. Najbardziej pożądanym typem promocji realizowanym za pośrednictwem SMS-ów jest rabat na zakup produktu lub usługi, a największym zainteresowaniem cieszą się takie branże jak odzież, obuwie oraz akcesoria.
Wiadomości od ulubionych marek? Czemu nie
Według badania przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl, 3 na 4 osoby są zainteresowane otrzymywaniem komunikatów dotyczących ich ulubionych marek. 43 proc. chciałoby raz w tygodniu otrzymywać powiadomienia SMS z informacjami o promocjach i aktualnościach w sklepach lub punktach usługowych, z kolei 83 proc. Polaków chętnie skorzystałaby z możliwości otrzymania wiadomości SMS informującej o szczegółach związanych z transakcją on-line.
fot. mat. prasowe
Wiadomości od marek
Polacy przychylnym okiem patrzą na wiadomości SMS dotyczące promocji czy nowości od ulubionych marek
![Jak kupują Polacy - online, offline, a może hybrydowo? [© wygenerowane przez AI] Jak kupują Polacy - online, offline, a może hybrydowo?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-online/Jak-kupuja-Polacy-online-offline-a-moze-hybrydowo-267644-150x100crop.png)
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?
-
DeepSeek zagrożeniem dla prywatności? Europa blokuje chińską aplikację AI, Polska czeka, eksperci ostrzegają
-
Złośliwe PDF-y: Jak cyberprzestępcy wykorzystują popularny format do phishingu?
-
Eksport UE bez USA? Unia ma remedium na rosnące cła