eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Biura podróży: o czym rozmawiano w Internecie?

Biura podróży: o czym rozmawiano w Internecie?

2015-07-24 13:38

Biura podróży: o czym rozmawiano w Internecie?

Jak urlop to tylko z biurem podróży © vipman4 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Wczasowicze coraz częściej zadają sobie pytanie, z którym biurem podróży wyjechać na wymarzone wakacje. Jak wskazują dane Instytutu Monitorowania Mediów - przy wyborze touroperatora - urlopowicze kierują się już nie tylko bogatą ofertą miejsc, ceną czy wiarygodnością, ale również bezpieczeństwem. IMM sprawdził również, jak wygląda sytuacja finansowa biur podróży z rankingu Wiadomości Turystycznych, w zestawieniu z liczbą publikacji w mediach oraz jakie wyjazdowe tematy dominowały w ostatnim półroczu.

Przeczytaj także: Biura podróży w social media

Sezon wakacyjny w pełni, a to najgorętszy okres dla biur podróży. Od stycznia do lipca o organizatorach wczasów pojawiło się w mediach ponad 25 tys. wzmianek, a najwięcej - w mediach społecznościowych. Było to blisko 17 tysięcy publicznych wpisów, których autorzy chwalili się, zachęcali bądź zniechęcali do wyjazdu za granicę z biurem podróży. Znacznie mniejsza liczba informacji o touroperatorach pojawiła się w prasie czy radiu (po 1,2 tys. wzmianek) oraz na portalach internetowych (5,3 tys.) czy telewizji (tylko ponad 530 wzmianek). Medialna dyskusja na temat biur podróży rozpoczęła się już na początku lutego.

Touroperatorzy proponowali korzystne oferty do najdalszych zakątków świata. ‘First minute’, czyli czas promocji wakacyjnych, który trwa od listopada do marca, co roku przyciąga wielu turystów, którzy wyczekują wycieczek w atrakcyjnych cenach. Według rankingu opracowanego w oparciu o prognozy biur podróży 2015, na portalu bezpieczna-podroz.pl najczęściej Polacy wybierają Bułgarię, Turcję, Grecję, Chorwację, Wyspy Kanaryjskie oraz te zakątki świata, w których już byli.

W drugiej połowie marca znaczny wzrost wzmianek w mediach w porównaniu do swoich konkurentów zanotowało biuro podróży Itaka. Ponad 49% publikacji na temat wszystkich biur podróży odnosiło się właśnie do Itaki. Miało to niestety związek z dramatycznymi wydarzeniami i atakami terrorystycznymi w Tunisie W stolicy Tunezji przebywali w tym czasie klienci biura. Itaka zareagowała bardzo szybko. Zawiesiła wyloty do tego kraju oraz zorganizowała powrót polskich turystów. Użytkownicy Twitttera z reguły pozytywnie odebrali działania biur podróży w tym trudnym dla wszystkich czasie: „Neckermann Polska także zrezygnował z wycieczek do Tunezji (ale tylko na dwa tygodnie) wcześniej zrobili to ITAKA, TUI….”, „Grupa klientów biura podróży Itaka wróciła z Tunezji do Polski, Itaka odwołała wyloty do Tunezji”. Pojawiły się jednak także zarzuty: „Na stronie biura podróży #Itaka, którego turyści zginęli w Tunezji ani słowa o zamachu, żadnych informacji”.

fot. mat. prasowe

Biura podróży - liczba publikacji w mediach na przestrzeni czasu

Liczba publikacji w mediach osiągnęła swoje apogeum w momencie zamachu w Tunisie


Wakacje zaczynają się w maju


Okazuje się, że Polacy nie tylko w wakacje korzystają z ofert biur podróży. Sezon wyjazdów urlopowych rozpoczyna się w majówkę. W okresie poprzedzającym majowy weekend możemy zaobserwować wzmożoną liczbę wzmianek o touroperatorach: tylko w kwietniu pojawiło się 3,5 tys. publikacji. Turyści, którzy cenią sobie niższe ceny i dobrą pogodę - szczególnie w Europie południowej - chętnie decydują się na wyjazdy przed sezonem. Wtedy też najczęściej zadają pytania w social media i poszukują pomocy na Twitterze i Facebooku.

Głośno o biurach podróży było również w czerwcu w związku z rozpoczynającym się sezonem wakacyjnym. Najwięcej informacji pojawiło się o firmach Itaka (27,8 % wzmianek), Rainbow Tours (22,4%) oraz TUI (17,2 %). Turyści wymieniali informacje o popularnych kierunkach podróży tj. o Chorwacji czy Bułgarii. Z analizy kontekstu wypowiedzi wynika, że wybierając miejsce spędzenia wakacji, Polacy kierowali się przede wszystkim kosztem takiego wypadu.

Od początku 2015 roku najczęściej o biurach podróży mówiło się na Facebooku (12,9 tys. wpisów) oraz na Google+ (1,5 tys. informacji). Na temat ofert oraz wyboru miejsc na wypoczynek dyskutowano także na forum gazeta.pl (ponad 900 wzmianek) czy wymieniano się informacjami i opiniami na Twitterze (ok. 750 tweetów). Najczęściej zadawanymi pytaniami w internecie były:

fot. mat. prasowe

Biura podróży - najczęściej zadawane pytania?

Jedno z najczęściej zadawanych pytań dotyczy najbardziej polecanych biur podróży


Wachlarz zadawanych pytań był szeroki, a społeczności turystów bardzo chętnie udzielały rad i podpowiedzi, dokąd warto pojechać i na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniach najlepszego biura podróży.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: