eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Czas na integrację

Czas na integrację

2005-12-14 10:23

Szeroko rozumiana integracja komunikacji marketingowej i biznesowej z konsumentem to nowe wyzwanie dla firm świadczących tego typu usługi. Czym zatem zaskoczy nas rynek w nadchodzących latach? Warto śledzić nowinki rynkowe, gdyż nadszedł czas na pomysłowe i wysoko zaawansowane technologicznie rozwiązania.

Przeczytaj także: Marketing na diecie

Słowo „integracja” robi ostatnio oszałamiającą karierę. Na przestrzeni ostatnich lat zaprezentowało nam się w wielu różnych wcieleniach. Najpopularniejsze to, bez wątpienia, integracja europejska, a najbardziej lubiane – impreza integracyjna. Można jednak wymienić znacznie więcej aspektów naszej codziennej egzystencji, gdzie mamy do czynienia, a nawet stawiamy na integrację.

Procesy integracyjne odbywają się nieustannie w życiu społecznym, politycznym, ekonomicznym i religijnym. Społecznie staramy się integrować ze współobywatelami o innym niż nasze pochodzeniu, wyznaniu czy referencjach seksualnych, w przedszkolach i szkołach integracyjnych uczymy dzieci, jak akceptować niepełnosprawnych rówieśników. Grupy polityczne łączą się w koalicje, firmy w grupy kapitałowe, zaś religie prowadzą dialog ekumeniczny. Dążymy do integracji na wielu poziomach naszego życia, gdyż podświadomie czujemy, że dzięki temu stajemy się silniejsi, bezpieczniejsi i mamy nieporównanie większe możliwości działania.

Znaczenie integracji szczególnie docenia się ostatnio w mediach i marketingu oraz towarzyszących im nowoczesnych technologiach teleinformatycznych. Coraz częściej mówimy o integracji komunikacji marketingowej i systemach obsługi konsumenta konsolidujących różne źródła informacji o kliencie wokół centralnej bazy danych. Wygląda na to, że polski rynek, który w dziedzinie marketingu interaktywnego pozostawał dotychczas daleko w tyle za Europą, zaczyna wreszcie dojrzewać do CRM-ów, programów konsumenckich opartych na mediach elektronicznych oraz nowatorskich mechanizmów promocyjnych.

W GRUPIE RAŹNIEJ

Podążając tropem trendu integracyjnego warto zwrócić uwagę na jeszcze jedno określenie związane z powyższą tematyką, mianowicie na platformę. Edipresse Polska wykorzystał naturalne ostatnio kojarzenie tego słowa ze znanym ugrupowaniem politycznym i w czasie trwania kampanii wyborczej przeprowadził kampanię reklamową swojej Platformy Parentingowej – „najmocniejszej platformy w Polsce”. Zintegrowanych w jej ramach 5 tytułów pism dla rodziców wspólnie donosi, że razem dysponuje aż 60-proc. grupą czytelników w rzeczonej grupie docelowej, dystansując w ten sposób wszystkich konkurentów. Podobnie wydawnictwo Bauer promuje swoich 7 tygodników z programem telewizyjnym, również traktując je jako zintegrowaną obszerną platformę reklamową.

Jednak największe korzyści z integracji czerpią holdingi posiadające w swoich strukturach różnorodne media. Idealnym przykładem jest tu grupa ITI, która, mając do dyspozycji między innymi: stację telewizyjną, portal internetowy, sieć kin, a do tego własną agencję reklamową, może sobie pozwolić na śmiałe przedsięwzięcia.

Była nim, na przykład, bezpośrednia transmisja na dużym ekranie meczu Real Madryt – Wisła Kraków. Akcja w Multikinie cieszyła się dużym powodzeniem wśród kibiców. Oczywiście, z punktu widzenia marketingowego, znacznie ważniejszy niż ciekawy pomysł jest fakt, że można przy tej okazji zaproponować reklamodawcy wyjątkowe korzyści: możliwość jednoczesnego zaistnienia we wszystkich mediach w pożądanym czasie i odpowiednim kontekście.

INTEGRACJA A TECHNOLOGIA

Rozwój technologiczny to dziedzina, gdzie integracja nabiera szczególnego znaczenia. I jak na branżowy slang przystało, zyskała również specjalistyczne miano konwergencji, czyli powiązania w jednym systemie usług dotyczących telekomunikacji, informatyki i multimediów. Przykładem usługi konwergentnej jest jednoczesna transmisja głosu, obrazu i danych, a środowiskiem idealnym do tego typu zastosowań – internet.

Z miesiąca na miesiąc poprawia się dostęp Polaków do tego medium. Jeszcze do niedawna szerokopasmowy internet w domu był rzadkością, dziś szacuje się (Interactive Advertising Bureau Polska), że tylko do końca 2006 roku liczba łączy szerokopasmowych w polskim internecie ukształtuje się w granicach 2,5 miliona.

Umożliwia to rozwój dotychczas nie wykorzystywanych, z uwagi na ograniczenia techniczne, efektownych form promocji w sieci. Najbardziej spektakularnym przykładem są tu strony www z sekwencjami wideo, jak chociażby najnowszy serwis marki Big Star.

Podobnych przedsięwzięć w polskiej sieci nie ma na razie zbyt wiele, ale wszystko wskazuje na to, że będzie coraz więcej. Mimo że zaimplementowanie na stronie internetowej nawet krótkiego filmu znacznie podraża koszty budowy serwisu, to jednak zabieg ten przyciąga tak duże rzesze odwiedzających, że w szerszej perspektywie na pewno się opłaca. Podczas, gdy my zachwycamy się świeżą na polskim rynku techniką integracji stron www z przekazem wideo, nauka idzie o krok dalej. Na zorganizowanym w październiku tego roku seminarium „Nowa telefonia i sieci konwergentne” specjaliści od teleinformatyki doszli do wniosku, że jeszcze przed upływem pierwszej dekady XXI wieku nie tylko tradycyjną telefonię, ale także komputer PC skutecznie zastąpi telefon komórkowy.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: