eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › prawa konsumenta
  • Nieudana podróż samolotem. Co z odszkodowaniem?

    Nieudana podróż samolotem. Co z odszkodowaniem?

    00:33 24.08.2019

    ... obowiązują takie same przepisy w zakresie odszkodowań i udzielania pomocy pasażerom, a prawa przysługujące w takich wypadkach wynikają z postanowień rozporządzenia Parlamentu Europejskiego nr ... biletu jest czym innym niż odszkodowanie – są to dwa odrębne prawa pasażera. Jeśli w wyniku odwołania lub znaczącego opóźnienia lotu odzyskamy pieniądze za ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot
  • Dodatkowe odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot?

    Dodatkowe odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot?

    08:34 23.08.2019

    Odwołany czy opóźniony lot to sytuacje, na które powinni być gotowi wszyscy, którzy podróżują samolotami. Doświadczenie pokazuje, że tego rodzaju perturbacje nie należą wcale do rzadkości. Co więcej, często pociągają one za sobą kolejne niedogodności, jak np. zaprzepaszczoną szansę na intratny kontrakt czy anulowanie rezerwacji samochodu. ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, odwołany lot
  • Opóźniony lub odwołany lot? Pomoże Rzecznik Praw Pasażera

    Opóźniony lub odwołany lot? Pomoże Rzecznik Praw Pasażera

    12:00 01.08.2019

    ... do modelu postępowania, jaki obowiązywał w Polsce wcześniej, przed powołaniem Rzecznika Praw Pasażerów. Pasażer nasz Pan Nie wszyscy konsumenci znają swoje prawa. Dlatego warto je przypomnieć. Odszkodowanie finansowe można uzyskać w przypadku opóźnienia lotu powyżej trzech godzin, jego odwołania lub odmowy wejścia na ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot
  • Co robić, gdy linie lotnicze zawodzą?

    Co robić, gdy linie lotnicze zawodzą?

    00:10 21.07.2019

    ... się na pokład z powodu sprzedaży zbyt dużej liczby biletów przysługują określone prawa: przebukowanie na lot w najbliższym terminie, w razie konieczności nocleg i wyżywienie, a także odszkodowanie od ... 8. Czy jest miejsce, gdzie znajdę te wszystkie informacje? informacje o prawa pasażera znajdują się na stronie ECK w ECC-Net Travel App, bezpłatnej ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot
  • Odwołany lot. Zobacz, czy dostaniesz odszkodowanie

    Odwołany lot. Zobacz, czy dostaniesz odszkodowanie

    00:20 06.07.2019

    ... , bo w przeciwnym razie wyegzekwowanie zwrotu kosztów od przewoźnika może być trudne. Podobne procedury znajdują zastosowanie w przypadku dużego opóźnienia. Według unijnego prawa pasażerowie, których lot został odwołany, powinni otrzymać informacje na temat istniejących alternatyw. – Podróżny jest uprawniony do wyboru formy rekompensaty za ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, odwołany lot
  • Zwrot kosztów za niewykorzystany bilet lotniczy. Kiedy?

    Zwrot kosztów za niewykorzystany bilet lotniczy. Kiedy?

    00:20 04.07.2019

    ... i co do zasady ma charakter bezzwrotny. Jak podkreśla Rafał Nawrocki, specjalista ds. obsługi pasażerów Portu Lotniczego Lublin, linie lotnicze z tego prawa korzystają nader chętnie. – Przewoźnicy niskokosztowi w swoich regulaminach nie przewidują zwrotu kosztów zakupionego biletu, gdy podróżny nie może go wykorzystać. Firmy ... WIĘCEJ

    Tematy: bilety lotnicze, prawa konsumenta, prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych
  • Lista nadużyć linii lotniczych

    Lista nadużyć linii lotniczych

    00:13 08.05.2019

    Reklamowanie usług świadczonych przez linie lotnicze bywa drogą przez mękę. Wszystko dlatego, że przewoźnicy uciekają się do najróżniejszych nadużyć, aby skomplikować dochodzenie roszczeń. Czego można się spodziewać? Oto sporządzona przez Europejskie Centrum Konsumenckie lista ich najczęstszych przewinień. Poniższe zestawienie nadużyć linii ... WIĘCEJ

    Tematy: porady dla konsumentów, zagubiony bagaż, prawa pasażera linii lotniczych, prawa konsumenta
  • Odszkodowanie za opóźniony lot? Nie daj się zbyć

    Odszkodowanie za opóźniony lot? Nie daj się zbyć

    10:39 07.05.2019

    ... uprawniony. Z badania AirHelp wynika, że w latach 2016-2019 z ponad 260 000 zakłóconych globalnie lotów setki tysięcy podróżnych nadal muszą walczyć o swoje prawa w przypadku opóźnienia lub odwołania rejsu. W związku z rosnącą liczbą zakłóconych lotów pasażerowie zbyt często muszą walczyć o zwrot należnych im pieniędzy. Muszą ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot
  • Zakup na firmę i prywatnie a prawa konsumenta

    Zakup na firmę i prywatnie a prawa konsumenta

    11:22 02.05.2019

    ... zobowiązanie wynikające z podpisanej umowy w rażący sposób godzi w interesy konsumenta, umowa może zostać uznana na niewiążącą. Zgodnie z art. 3851 § 1 kc „postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego ... WIĘCEJ

    Tematy: zakupy na firmę, zakupy firmowe, prawa konsumenta, konsument
  • Zagubiony bagaż, czyli co zrobić, gdy lądujesz z pustą ręką

    Zagubiony bagaż, czyli co zrobić, gdy lądujesz z pustą ręką

    12:46 25.04.2019

    ... , a to oznacza potencjalne ryzyko, jak np. zagubiony bagaż. Co w takich sytuacjach mogą zrobić podróżujący? Port Lotniczy Lublin przypomina o podstawowych prawach konsumenta, o których warto pamiętać nie tylko podczas pierwszych dni maja. Jeżeli chodzi o zagubiony bagaż, to - jak wskazują badania SITA 2018 Baggage ... WIĘCEJ

    Tematy: weekend majowy, porady dla konsumentów, zagubiony bagaż, prawa pasażera linii lotniczych
  • Ile mam czasu na odesłanie produktu?

    Ile mam czasu na odesłanie produktu?

    16:00 13.06.2013 PORADA

    Ile jest czasu na odesłanie produktu, jeśli był to zakup przez internet i odstąpiono od umowy? WIĘCEJ

    Tematy: odesłanie produktu, reklamacja, zakupy przez internet, prawa konsumenta
  • Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    20:01 05.06.2013 PORADA

    Witam, Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, niezgodność towaru z umową, reklamacja, wadliwy towar
  • Wczasy zapłacone a hotel nie gotowy. Co robić?

    Wczasy zapłacone a hotel nie gotowy. Co robić?

    12:04 09.05.2013 PORADA

    W styczniu zarezerwowaliśmy wczasy w Turcji w nowo budującym się hotelu. Jak nas poinformowano otwarcie miało nastąpić 1 maja 2013 r., a my wybraliśmy termin 1 czerwca 2013 r. Jak oficjalnie się dowiadujemy hotel nie będzie gotowy. Pani w biurze podróży powiedziała ze zostaniemy ... WIĘCEJ

    Tematy: wczasy, hotel, biuro podróży, wypoczynek
  • Telemarketer czy firma? Kto odpowiada?

    Telemarketer czy firma? Kto odpowiada?

    11:54 09.05.2013 PORADA

    Kto odpowiada za wprowadzenie w błąd/niedoinformowanie klienta? Telemarketer czy firma? WIĘCEJ

    Tematy: telemarketer, firma, wprowadzenie w błąd, niedoinformowanie
  • Reklamacja roweru zakupionego na raty

    Reklamacja roweru zakupionego na raty

    16:09 01.05.2013 PORADA

    Trzy tygodnie kupiłam rower w sklepie Go Sport. Po dwóch przejażdżkach przerzutki zaczęły stukać. Pan w serwisie Go Sportu poinformował mnie, że "taki jest ich urok". Notorycznie rozregulowują się hamulce i skrzypi siodełko. Chciałabym rower reklamować, najchętniej zwróciłabym ... WIĘCEJ

    Tematy: rower, reklamacja, prawa konsumenta, wadliwy towar
  • Reklamacja a oryginalne opakowanie

    Reklamacja a oryginalne opakowanie

    11:20 12.04.2013 PORADA

    Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania? WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, zwrot towaru, opakowanie produktu, postępowanie reklamacyjne
  • Ile czasu ma sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji?

    Ile czasu ma sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji?

    22:13 03.04.2013 PORADA

    Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, prawa konsumenta, niezgodność towaru z umową
  • Odmowa reklamacji.

    Odmowa reklamacji.

    18:22 03.03.2013 PORADA

    Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, niezgodność towaru z umową, prawo do reklamacji, prawa konsumenta
  • Czy sprzedawca odpowiada za wadliwy towar?

    Czy sprzedawca odpowiada za wadliwy towar?

    08:34 27.02.2013 PORADA

    Czy osoba, która sprzedaje towar w komisie odpowiada za wady sprzętu tam kupionego? WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, wadliwy towar, sprzedawca, reklamacja
  • Odmowa reklamacji - co zrobić?

    Odmowa reklamacji - co zrobić?

    16:32 26.02.2013 PORADA

    Szukam pomocy, ponieważ nie uznano mi reklamacji kurtki. Co dalej? WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawa konsumenta, prawo do reklamacji, dochodzenie roszczeń

poprzednia  

1 ... 11 12 13 ... 20 ... 30 ... 46

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: