-
Nieudana podróż samolotem. Co z odszkodowaniem?
00:33 24.08.2019
... obowiązują takie same przepisy w zakresie odszkodowań i udzielania pomocy pasażerom, a prawa przysługujące w takich wypadkach wynikają z postanowień rozporządzenia Parlamentu Europejskiego nr ... biletu jest czym innym niż odszkodowanie – są to dwa odrębne prawa pasażera. Jeśli w wyniku odwołania lub znaczącego opóźnienia lotu odzyskamy pieniądze za ...
Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot -
Dodatkowe odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot?
08:34 23.08.2019
Odwołany czy opóźniony lot to sytuacje, na które powinni być gotowi wszyscy, którzy podróżują samolotami. Doświadczenie pokazuje, że tego rodzaju perturbacje nie należą wcale do rzadkości. Co więcej, często pociągają one za sobą kolejne niedogodności, jak np. zaprzepaszczoną szansę na intratny kontrakt czy anulowanie rezerwacji samochodu. ...
Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, odwołany lot -
Opóźniony lub odwołany lot? Pomoże Rzecznik Praw Pasażera
12:00 01.08.2019
... do modelu postępowania, jaki obowiązywał w Polsce wcześniej, przed powołaniem Rzecznika Praw Pasażerów. Pasażer nasz Pan Nie wszyscy konsumenci znają swoje prawa. Dlatego warto je przypomnieć. Odszkodowanie finansowe można uzyskać w przypadku opóźnienia lotu powyżej trzech godzin, jego odwołania lub odmowy wejścia na ...
Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot -
Co robić, gdy linie lotnicze zawodzą?
00:10 21.07.2019
... się na pokład z powodu sprzedaży zbyt dużej liczby biletów przysługują określone prawa: przebukowanie na lot w najbliższym terminie, w razie konieczności nocleg i wyżywienie, a także odszkodowanie od ... 8. Czy jest miejsce, gdzie znajdę te wszystkie informacje? informacje o prawa pasażera znajdują się na stronie ECK w ECC-Net Travel App, bezpłatnej ...
Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot -
Odwołany lot. Zobacz, czy dostaniesz odszkodowanie
00:20 06.07.2019
... , bo w przeciwnym razie wyegzekwowanie zwrotu kosztów od przewoźnika może być trudne. Podobne procedury znajdują zastosowanie w przypadku dużego opóźnienia. Według unijnego prawa pasażerowie, których lot został odwołany, powinni otrzymać informacje na temat istniejących alternatyw. – Podróżny jest uprawniony do wyboru formy rekompensaty za ...
Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, odwołany lot -
Zwrot kosztów za niewykorzystany bilet lotniczy. Kiedy?
00:20 04.07.2019
... i co do zasady ma charakter bezzwrotny. Jak podkreśla Rafał Nawrocki, specjalista ds. obsługi pasażerów Portu Lotniczego Lublin, linie lotnicze z tego prawa korzystają nader chętnie. – Przewoźnicy niskokosztowi w swoich regulaminach nie przewidują zwrotu kosztów zakupionego biletu, gdy podróżny nie może go wykorzystać. Firmy ...
Tematy: bilety lotnicze, prawa konsumenta, prawa pasażera, prawa pasażera linii lotniczych -
Lista nadużyć linii lotniczych
00:13 08.05.2019
Reklamowanie usług świadczonych przez linie lotnicze bywa drogą przez mękę. Wszystko dlatego, że przewoźnicy uciekają się do najróżniejszych nadużyć, aby skomplikować dochodzenie roszczeń. Czego można się spodziewać? Oto sporządzona przez Europejskie Centrum Konsumenckie lista ich najczęstszych przewinień. Poniższe zestawienie nadużyć linii ...
Tematy: porady dla konsumentów, zagubiony bagaż, prawa pasażera linii lotniczych, prawa konsumenta -
Odszkodowanie za opóźniony lot? Nie daj się zbyć
10:39 07.05.2019
... uprawniony. Z badania AirHelp wynika, że w latach 2016-2019 z ponad 260 000 zakłóconych globalnie lotów setki tysięcy podróżnych nadal muszą walczyć o swoje prawa w przypadku opóźnienia lub odwołania rejsu. W związku z rosnącą liczbą zakłóconych lotów pasażerowie zbyt często muszą walczyć o zwrot należnych im pieniędzy. Muszą ...
Tematy: prawa pasażera, prawa konsumenta, porady dla konsumentów, opóźniony lot -
Zakup na firmę i prywatnie a prawa konsumenta
11:22 02.05.2019
... zobowiązanie wynikające z podpisanej umowy w rażący sposób godzi w interesy konsumenta, umowa może zostać uznana na niewiążącą. Zgodnie z art. 3851 § 1 kc „postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego ...
Tematy: zakupy na firmę, zakupy firmowe, prawa konsumenta, konsument -
Zagubiony bagaż, czyli co zrobić, gdy lądujesz z pustą ręką
12:46 25.04.2019
... , a to oznacza potencjalne ryzyko, jak np. zagubiony bagaż. Co w takich sytuacjach mogą zrobić podróżujący? Port Lotniczy Lublin przypomina o podstawowych prawach konsumenta, o których warto pamiętać nie tylko podczas pierwszych dni maja. Jeżeli chodzi o zagubiony bagaż, to - jak wskazują badania SITA 2018 Baggage ...
Tematy: weekend majowy, porady dla konsumentów, zagubiony bagaż, prawa pasażera linii lotniczych -
Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?
20:01 05.06.2013 PORADA
Witam, Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o ...
Tematy: prawa konsumenta, niezgodność towaru z umową, reklamacja, wadliwy towar -
Wczasy zapłacone a hotel nie gotowy. Co robić?
12:04 09.05.2013 PORADA
W styczniu zarezerwowaliśmy wczasy w Turcji w nowo budującym się hotelu. Jak nas poinformowano otwarcie miało nastąpić 1 maja 2013 r., a my wybraliśmy termin 1 czerwca 2013 r. Jak oficjalnie się dowiadujemy hotel nie będzie gotowy. Pani w biurze podróży powiedziała ze zostaniemy ...
Tematy: wczasy, hotel, biuro podróży, wypoczynek -
Reklamacja roweru zakupionego na raty
16:09 01.05.2013 PORADA
Trzy tygodnie kupiłam rower w sklepie Go Sport. Po dwóch przejażdżkach przerzutki zaczęły stukać. Pan w serwisie Go Sportu poinformował mnie, że "taki jest ich urok". Notorycznie rozregulowują się hamulce i skrzypi siodełko. Chciałabym rower reklamować, najchętniej zwróciłabym ...
Tematy: rower, reklamacja, prawa konsumenta, wadliwy towar -
Ile czasu ma sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji?
22:13 03.04.2013 PORADA
Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało ...
Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, prawa konsumenta, niezgodność towaru z umową -
Odmowa reklamacji.
18:22 03.03.2013 PORADA
Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse ...
Tematy: reklamacja, niezgodność towaru z umową, prawo do reklamacji, prawa konsumenta