eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › nieuczciwe praktyki rynkowe
  • Vision Express wprowadzał klientów w błąd

    Vision Express wprowadzał klientów w błąd

    11:18 25.08.2014

    Urząd Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że reklamy promocji „3 w 1” Vision Express wprowadzały klientów w błąd. Obietnica pod hasłem: "A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary" była obietnicą bez pokrycia, bo w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. Postępowanie ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumentów, UOKiK, ochrona konsumentów, kary UOKiK
  • Sprzedaż bezpośrednia: Lama Gold i MedForLife pod lupą UOKiK

    Sprzedaż bezpośrednia: Lama Gold i MedForLife pod lupą UOKiK

    13:10 22.08.2014

    ... decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Decyzja nie jest ostateczna – spółka odwołała się do sądu. MedForLife – postępowanie wyjaśniające Urząd bada także praktyki MedForLife oraz MedForLife Opieka Abonamentowa – spółek organizujących pokazy i oferujących płatne pakiety medyczne. Postępowanie zostało wszczęte pod koniec lipca 2014 roku ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe, ochrona konsumentów
  • Akwizytorzy: poznaj podstawowe prawa konsumenta

    Akwizytorzy: poznaj podstawowe prawa konsumenta

    11:10 05.06.2014

    Konsumenci narzekają na praktyki stosowane przez akwizytorów. Potwierdzeniem tego mogą być statystyki Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, z których wynika, że od minionego roku wydano aż ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe, ochrona konsumentów
  • UOKiK: PKO BP pobierał niezgodne z prawem opłaty

    UOKiK: PKO BP pobierał niezgodne z prawem opłaty

    13:47 14.05.2014

    Prowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postępowanie wykazało, że PKO BP dopuścił się niezgodnego z prawem pobierania opłat za każdą wypłatę gotówki z konta w placówkach agencyjnych. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany stosowanych praktyk. Ma ona zostać wprowadzona do 31 października 2014 roku. Postępowanie przeciwko bankowi ... WIĘCEJ

    Tematy: ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta
  • SMS Premium: nieuczciwe praktyki rynkowe

    SMS Premium: nieuczciwe praktyki rynkowe

    00:30 05.03.2014

    ... wyłudzeń. Uczciwe firmy nie stosują tego typu zabiegów. Działamy w obszarze rynku telekomunikacyjnego i w naszym interesie jest, aby dbać o polskich konsumentów i dobre praktyki. Tylko w ten sposób będziemy rozwijać rzetelne usługi i odpowiadać na potrzeby Polaków. SMS to często kwestia zaufania i na jego bazie właśnie ... WIĘCEJ

    Tematy: SMS premium, SMS, usługi sms, sms-y
  • Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów przed Świętami

    Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów przed Świętami

    10:44 09.12.2013

    ... umowę kupna, powinien uważnie przeczytać wszystkie egzemplarze umowy i najbezpieczniej złożyć swój podpis na wszystkich jej stronach. Gdzie po pomoc? Nieuczciwe praktyki sprzedawców konsumenci mogą zgłaszać, dochodząc swoich praw w takich instytucjach jak: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Federacja Konsumentów, Inspekcja Handlowa ... WIĘCEJ

    Tematy: ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta
  • Euro Net naruszył prawa konsumentów

    Euro Net naruszył prawa konsumentów

    11:53 28.10.2013

    „Darmowa dostawa tylko do piątku” – tym hasłem spółka Euro Net zachęcała do zakupu w sklepie internetowym Euro.com.pl. Oferta okazała się jednak być mniej atrakcyjna, ponieważ wcale nie była ograniczona czasowo. Prezes UOKiK uznała, że spółka wprowadzała klientów w błąd i nałożyła na nią karę ponad pół miliona złotych Spółka Euro Net jest ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, ochrona konsumentów, kary UOKiK, nieuczciwe praktyki rynkowe
  • Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów

    Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów

    10:55 16.10.2013

    Dokument tożsamości, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej oraz formularz odstąpienia od umowy – takie dokumenty przed zawarciem umowy każdy akwizytor czy sprzedający na pokazie musi przedstawić klientowi. Przed Dniem Sprzedaży Bezpośredniej, UOKiK przypomina o prawach kupujących poza lokalem przedsiębiorcy. Już jutro – Dzień ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe
  • UOKiK: klauzule niedozwolone w zlotewyprzedaże.pl

    UOKiK: klauzule niedozwolone w zlotewyprzedaże.pl

    12:27 02.10.2013

    Zwrot produktów kupionych przez Internet tylko w oryginalnym opakowaniu. Ponadto, gdy klient składał reklamację, mógł żądać wyłącznie naprawy produktu. To przykłady niezgodnych z prawem klauzul stosowanych przez sklep internetowy zlotewyprzedaże.pl. Spółka zobowiązała się do ich zmiany. Postępowanie przeciwko spółce Złote Wyprzedaże zostało ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, niedozwolone postanowienia umowne, niedozwolone klauzule, nieuczciwe praktyki rynkowe
  • UOKiK ukarał ZGK w Jelczu–Laskowicach

    UOKiK ukarał ZGK w Jelczu–Laskowicach

    12:16 24.09.2013

    Zakład Gospodarki Komunalnej w Jelczu–Laskowicach nadużywał pozycji dominującej poprzez stosowanie niezgodnych z prawem postanowień w umowach z odbiorcami wody – uznała Prezes UOKiK. Dostawca zapłaci teraz ponad 33 tys. zł kary. Zakład Gospodarki Komunalnej (ZGK) stosował nieprawidłowe postanowienia w umowach na dostawę wody i odbiór ścieków, ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, niedozwolone postanowienia umowne, niedozwolone klauzule, nieuczciwe praktyki rynkowe

poprzednia  

1 ... 7 8 9 ... 14

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: