-
Vision Express wprowadzał klientów w błąd
11:18 25.08.2014
Urząd Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że reklamy promocji „3 w 1” Vision Express wprowadzały klientów w błąd. Obietnica pod hasłem: "A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary" była obietnicą bez pokrycia, bo w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. Postępowanie ...
Tematy: prawa konsumentów, UOKiK, ochrona konsumentów, kary UOKiK -
Sprzedaż bezpośrednia: Lama Gold i MedForLife pod lupą UOKiK
13:10 22.08.2014
... decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Decyzja nie jest ostateczna – spółka odwołała się do sądu. MedForLife – postępowanie wyjaśniające Urząd bada także praktyki MedForLife oraz MedForLife Opieka Abonamentowa – spółek organizujących pokazy i oferujących płatne pakiety medyczne. Postępowanie zostało wszczęte pod koniec lipca 2014 roku ...
Tematy: UOKiK, ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe, ochrona konsumentów -
Akwizytorzy: poznaj podstawowe prawa konsumenta
11:10 05.06.2014
Konsumenci narzekają na praktyki stosowane przez akwizytorów. Potwierdzeniem tego mogą być statystyki Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, z których wynika, że od minionego roku wydano aż ...
Tematy: UOKiK, ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe, ochrona konsumentów -
UOKiK: PKO BP pobierał niezgodne z prawem opłaty
13:47 14.05.2014
Prowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postępowanie wykazało, że PKO BP dopuścił się niezgodnego z prawem pobierania opłat za każdą wypłatę gotówki z konta w placówkach agencyjnych. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany stosowanych praktyk. Ma ona zostać wprowadzona do 31 października 2014 roku. Postępowanie przeciwko bankowi ...
Tematy: ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta -
SMS Premium: nieuczciwe praktyki rynkowe
00:30 05.03.2014
... wyłudzeń. Uczciwe firmy nie stosują tego typu zabiegów. Działamy w obszarze rynku telekomunikacyjnego i w naszym interesie jest, aby dbać o polskich konsumentów i dobre praktyki. Tylko w ten sposób będziemy rozwijać rzetelne usługi i odpowiadać na potrzeby Polaków. SMS to często kwestia zaufania i na jego bazie właśnie ...
Tematy: SMS premium, SMS, usługi sms, sms-y -
Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów przed Świętami
10:44 09.12.2013
... umowę kupna, powinien uważnie przeczytać wszystkie egzemplarze umowy i najbezpieczniej złożyć swój podpis na wszystkich jej stronach. Gdzie po pomoc? Nieuczciwe praktyki sprzedawców konsumenci mogą zgłaszać, dochodząc swoich praw w takich instytucjach jak: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Federacja Konsumentów, Inspekcja Handlowa ...
Tematy: ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta -
Euro Net naruszył prawa konsumentów
11:53 28.10.2013
„Darmowa dostawa tylko do piątku” – tym hasłem spółka Euro Net zachęcała do zakupu w sklepie internetowym Euro.com.pl. Oferta okazała się jednak być mniej atrakcyjna, ponieważ wcale nie była ograniczona czasowo. Prezes UOKiK uznała, że spółka wprowadzała klientów w błąd i nałożyła na nią karę ponad pół miliona złotych Spółka Euro Net jest ...
Tematy: UOKiK, ochrona konsumentów, kary UOKiK, nieuczciwe praktyki rynkowe -
Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów
10:55 16.10.2013
Dokument tożsamości, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej oraz formularz odstąpienia od umowy – takie dokumenty przed zawarciem umowy każdy akwizytor czy sprzedający na pokazie musi przedstawić klientowi. Przed Dniem Sprzedaży Bezpośredniej, UOKiK przypomina o prawach kupujących poza lokalem przedsiębiorcy. Już jutro – Dzień ...
Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, ochrona praw konsumenta, nieuczciwe praktyki rynkowe -
UOKiK: klauzule niedozwolone w zlotewyprzedaże.pl
12:27 02.10.2013
Zwrot produktów kupionych przez Internet tylko w oryginalnym opakowaniu. Ponadto, gdy klient składał reklamację, mógł żądać wyłącznie naprawy produktu. To przykłady niezgodnych z prawem klauzul stosowanych przez sklep internetowy zlotewyprzedaże.pl. Spółka zobowiązała się do ich zmiany. Postępowanie przeciwko spółce Złote Wyprzedaże zostało ...
Tematy: UOKiK, niedozwolone postanowienia umowne, niedozwolone klauzule, nieuczciwe praktyki rynkowe -
UOKiK ukarał ZGK w Jelczu–Laskowicach
12:16 24.09.2013
Zakład Gospodarki Komunalnej w Jelczu–Laskowicach nadużywał pozycji dominującej poprzez stosowanie niezgodnych z prawem postanowień w umowach z odbiorcami wody – uznała Prezes UOKiK. Dostawca zapłaci teraz ponad 33 tys. zł kary. Zakład Gospodarki Komunalnej (ZGK) stosował nieprawidłowe postanowienia w umowach na dostawę wody i odbiór ścieków, ...
Tematy: UOKiK, niedozwolone postanowienia umowne, niedozwolone klauzule, nieuczciwe praktyki rynkowe