00:20 27.09.2019
Badania Work Service dowiodły, że z zamiarem zmiany pracy nosiło się w minionym roku niemal 20 proc. pracowników. W praktyce oznacza to, że blisko co piąty z nas powinien być przygotowany na stres, z jakim wiąże się pierwszy dzień w nowej pracy. Co więc zrobić, aby zredukować zdenerwowanie do minimum? Jak się przygotować do pierwszego dnia w nowej ...
00:44 14.10.2018
Programiści to eksperci, którzy są dziś na rynku pracy wręcz rozchwytywani. Nic także nie wskazuje na to, aby sytuacja ta miała ulec zmianie - z raportu KE wynika, że do 2020 roku w Unii Europejskiej brakować będzie ponad 800 tys. pracowników IT. Pracy zatem nie brakuje, ale tylko niektórzy mają szanse na uczestniczenie w ambitnych, realnie ...
00:44 30.01.2018
Chcąc poradzić sobie w nowej pracy, od samego początku musimy rozpocząć budowanie własnej pozycji. Ważne jest także poznanie nieformalnych zasad panujących w biurze. 1. Dress code „Rozpoczynając nową pracę w firmie, w której panuje określony dress code, sprawa ubioru jest rozwiązana. Z reguły firmy wymagają od kobiet – koszul, kostiumów, ciemnych ...
00:09 08.11.2017
Rozmowa kwalifikacyjna to wydarzenie, które najczęściej łączy się z większym lub mniejszym stresem. Kandydat zdaje sobie sprawę, że konkurencja nie śpi i zastanawia się, jak wypadnie na jej tle. Pojawiają się pytania o przygotowanie i kwalifikacje innych osób starających się o tę samą posadę. Mogłoby się wydawać, że tego rodzaju wątpliwości to ...
11:33 28.09.2017
Słowami wyrażamy tylko część komunikatu, który przekazujemy drugiej osobie. O tym, jak jesteśmy odbierani przez rozmówcę, świadczą również nasza mowa ciała, a więc gesty, mimika twarzy i pozycja. Liczy się również strój, a nawet sposób mówienia. Aby dobrze zaprezentować się podczas spotkań biznesowych i rozmowy kwalifikacyjnej, warto poznać ...
10:10 29.07.2016
Kandydat otrzymał ofertę pracy, przyjął ją i cieszy się z procesu rekrutacyjnego zakończonego sukcesem. Powinien jednak pamiętać, że od wrażenia, jakie zrobi na współpracownikach, może zależeć jego powodzenie w nowym miejscu pracy. Jak zaprezentować się jako opanowany, kompetentny profesjonalista, pewien swoich umiejętności? Zdaniem ekspertów, ...
00:16 16.07.2016
Stres jest nieodzownym elementem wystąpień publicznych. Bez względu na to, czy prowadzisz prezentacje dla partnerów biznesowych, szkolisz pracowników, czy też wygłaszasz prelekcje podczas branżowych konferencji, prawdopodobnie obawiasz się reakcji publiczności. Stresu nie da się uniknąć całkowicie – można go jednak zminimalizować. Zdaniem ...
11:07 09.02.2016
Kryptoreklama, stres, niewłaściwa dykcja czy mimika, zbyt długie wypowiedzi i nie na temat, błędy merytoryczne – to główne powody medialnych wpadek w trakcie wywiadów. Choć coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że obecność w radiu, telewizji czy internecie to ogromna szansa na wypromowanie marki, wiele z nich nie posiada wiedzy na temat tego typu ...
07:15 17.09.2015
Firmy coraz częściej organizują imprezy dla swoich pracowników przy okazji różnych wydarzeń, np. pozyskanie nowego klienta, realizacja nowego projektu, święta, itp. Spotkania tego typu mają na celu wyjście poza biurowe schematy, nawiązanie relacji między współpracownikami, integrację zespołu. Warto je wykorzystać także do budowania własnego ...
11:41 24.07.2015
Wyższe wykształcenie, a nawet doświadczenie przestały być już gwarantem znalezienia zatrudnienia. Dziś kandydaci, żeby zdobyć wymarzoną posadę, muszą wykazać się tym „czymś”, co wyróżni ich spośród innych. Obecnie liczą się przede wszystkim umiejętności miękkie i osobowość. Co warto podkreślić na rozmowie kwalifikacyjnej i jakimi cechami należy ...
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Wystarczy jeden klik... czyli jak zoptymalizować proces sprzedaży REKLAMA
Paynow dostępne również dla klientów korporacyjnych. Zalety nowoczesnych płatności REKLAMA
BIK: jak w czasie pandemii mają się finanse seniorów?
Seniorzy 65+ to liderzy wzrostu zadłużenia
Nowe rekordy na Wall Street
Licytacja komornicza mieszkania nie jest już konieczna?
Czy pandemia to dobry czas dla start-upów?