eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-administracja wymaga poprawy

E-administracja wymaga poprawy

2013-06-03 13:02

Przeczytaj także: E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju


Jeśli chodzi o usługi związane z utratą lub znalezieniem pracy, badanie wykazało niski poziom zadowolenia z tego typu e-usług, zwłaszcza w obszarze doradztwa dla osób zadłużonych, spraw mieszkaniowych czy dostępu do programów opieki zdrowotnej. To z kolei stwarza ryzyko pojawienia się problemów społecznych, takich jak długofalowe bezrobocie.

- Kolejnym ważnym wnioskiem jest to, że urzędy korzystają z wcześniej podanych przez użytkowników danych, co automatyzuje proces świadczenia usług i zmniejsza obciążenie przedsiębiorców sprawami administracyjnymi. Usługi pomiędzy krajami również są już częściowo dostępne, ale potrzebne są dalsze działania na tym polu - dodaje Dinand Tinholt.

Badanie wykazało również, że większą uwagę należy zwrócić na przejrzystość działań administracji. Pomimo że władze podają podstawowe informacje na temat swojej działalności w Intrenecie, te usługi, które dają rzeczywistą władzę obywatelom i umożliwiają ocenę działalności administracji publicznej cechują się mniejszą przejrzystością. Przykładem mogą być statystyki na temat skuteczności działania, informacje na temat możliwości udziału w tworzeniu przepisów oraz dostęp do procedur odwoławczych.

Pomimo, że wskaźnik satysfakcji z usług e-administracji zanotował spadek w stosunku do 2007 r., poziom zadowolenia z funkcjonowania platform usług elektronicznych wydaje mi się, że tu jednak chodzi konkretnie o media społecznościowe dla obywateli pozostaje stabilny. W czasach niepewności ekonomicznej, kiedy rządy zmuszone są do podejmowania radykalnych kroków i cięć budżetowych, podtrzymanie zaufania obywateli jest kluczowe. Administracje rządowe powinny wykorzystywać platform usług elektronicznych w celu zwiększenia popularności i świadomości na temat e-usług.

- W czasach ekonomicznego kryzysu naturalne jest planowanie krótkoterminowe. Ale musimy też myśleć długookresowo o takich sprawach jak: znalezienie pracy dla młodych, efektywne wykorzystanie pieniędzy podatników, troska o starzejącą się populację, i lepsze wykorzystanie źródeł energii. Nowoczesne technologie mogą nam w tym pomóc poprzez zwiększenie poziomu produktywności, wydajności i skuteczności, jednocześnie przynosząc wiele innowacyjności - mówi Neelie Kroes, Komisarz Europejska ds. Agendy Cyfrowej.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez Capgemini i Sogeti, przy współpracy z IDC, Rand, DTi i ISPractice/Indigov.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: