eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Co czwarty Polak to Internauta

Co czwarty Polak to Internauta

2005-06-24 08:29

Z najnowszego raportu IAB na temat rynku internetowego w naszym kraju -"Internet 2004" - wynika, że na polskim rynku internetowym wciąż panuje ekspansja. W Polsce w okresie od grudnia 2003 do grudnia 2004 przybyło ponad milion nowych Internautów. Jest to jeden z najwyższych przyrostów w ostatnim czasie. Oznacza to, że w tej chwili co czwarty Polak (dokładnie 23,5 % społeczeństwa) posiada dostęp do Internetu. IAB szacuje, że już w pierwszym półroczu 2005 ich liczba może osiągnąć 10 mln.

Przeczytaj także: 25% Polaków internautami

W I półroczu 2004 r. wpływy z reklamy on-line osiągnęły lub nieznacznie przekroczyły prognozowany poziom 87 mln złotych wydatków netto, co stanowi wzrost o około 74 proc w porównaniu do roku ubiegłego.

Poza zwiększeniem się wpływów netto, duże znaczenie dla branży ma najwyższy od kilku lat wzrost dynamiki nakładów na Internet, który jest obecnie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym w Polsce. Na koniec 2004 roku wartość rynku reklamy w Polsce szacowano na 4,39 mld złotych. Oznacza to, że Internet stanowił już 1,98 %. całości wydatków reklamowych w Polsce.

Na podstawie analizy doświadczeń innych krajów europejskich, IAB szacuje że dynamika rozwoju reklamy internetowej w Polsce może znacząco osłabnąć dopiero po osiągnięciu około 5 proc. udziału w wydatkach na reklamę, co może nastąpić najwcześniej w 2010 roku.

W opinii 24,7% osób mających wpływ na zarządzanie firmą, Internet w porównaniu z mediami tradycyjnymi posiada dużo większy potencjał promocyjny (wzrost z 13,5 % rok wcześniej), 16,5% wskazuje na nieco większy potencjał promocyjny, a 26,8% mówi o porównywalnych możliwościach Internetu i mediów tradycyjnych. Ponad 77% badanych deklaruje, że wykorzystanie Internetu przyczyniło się do zwiększenia znajomości firmy. Ponad 85% klientów uważa, ze firmy reklamujące się w Internecie są nowoczesne, ponad 75%- że są innowacyjne i dynamiczne.

Przeczytaj także: Internet w Polsce VII-IX 2015 Internet w Polsce VII-IX 2015

oprac. : Stefan Czerniecki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Znaczenie innowacji w Polsce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: