eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a Wielkanoc 2013

Polacy a Wielkanoc 2013

2013-03-29 09:47

Przeczytaj także: Wydatki Polaków na Wielkanoc 2013


Sumę w przedziale od 50 do 100 zł na wielkanocne podarki zadeklarowało blisko 30% ankietowanych. Prawie drugie tyle (25% ankietowanych) chciałoby zamknąć się w wydatku od 100 do 200 zł. Jedna czwarta badanych wskazała również na podarunki, których cena nie przekroczy 50 zł. Porównując te dane z planowanymi wydatkami na prezenty bożonarodzeniowe (badanie Ceneo.pl z grudnia 2012 roku) można zauważyć, jedna czwarta Polaków planowała przeznaczyć na ten cel powyżej 350 zł (25%).

fot. mat. prasowe

Szacunkowe wydatki na prezenty wielkanocne

Sumę w przedziale od 50 do 100 zł na wielkanocne podarki zadeklarowało blisko 30% ankietowanych. Prawie drugie tyle (25% ankietowanych) chciałoby zamknąć się w wydatku od 100 do 200 zł.


Jeśli spojrzymy na przykładowe prezenty kupowane z okazji Wielkanocy można stwierdzić, że głównej mierze są to upominki przeznaczone dla dzieci. Wśród tych, którzy kultywują tradycję obdarowywania prezentami z okazji Wielkanocy, dominują zwolennicy dawania słodyczy (31%), zabawek (22%) i kosmetyków (16%). W sklepach dostępne są na przykład całe zestawy słodyczy w formie czekoladowych królików, jajek czy kurczaków.

fot. mat. prasowe

Najczęściej kupowane prezenty od zajączka

Wśród tych, którzy kultywują tradycję obdarowywania prezentami z okazji Wielkanocy, dominują zwolennicy dawania słodyczy (31%), zabawek (22%) i kosmetyków (16%).


Wśród wielu odpowiedzi dość często respondenci zaznaczali również samą gotówkę lub inne drobiazgi jak chociażby książki (12,35%) czy płyty CD (5%). Stąd też mniejsze kwoty przeznaczane na prezenty wielkanocne od tych bożonarodzeniowych. - Dość łatwo zauważyć, że zwyczaj dawania prezentów na zajączka nie przyjął się jeszcze tak mocno w Polce jak chociażby dawanie prezentów z okazji Gwiazdki. Wręczane prezenty są znacznie skromniejsze i mają raczej znaczenie symboliczne. Na przykład wszelkie słodycze w limitowanej wersji wielkanocnej podkreślają radosny charakter świąt – podkreśla A. Pająk z Ceneo.pl.

Wielkanoc to jedno z dwóch świąt chętnie celebrowanych przez Polaków w gronie rodziny, ale także okres wzmożonych wydatków i dodatkowych obciążeń dla budżetów domowych. Warto pamiętać, że czas wielkanocnych przygotowań może być dobrą okazją do dokonywanie wielkanocnych zakupów przez Internet.

Informacje o badaniu
Dane w raporcie pochodzą z badania przeprowadzonego w marcu 2013 roku na grupie 3317 respondentów metodą badania ankietowego. Dominująca większość pytanych (mężczyzn i kobiet) była w wieku 25 – 50 lat (64%), z czego największa grupa była mieszkańcami miast do 50 tys. mieszkańców i ponad 500 tys. mieszkańców.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: