eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zbieranie danych osobowych niejasne dla konsumentów

Zbieranie danych osobowych niejasne dla konsumentów

2013-03-29 10:06

Zbieranie danych osobowych niejasne dla konsumentów

Operatorzy komórkowi zbierają nasze dane osobiste © NOBU - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Zbieranie, przechowywanie i wykorzystywanie danych osobistych to wciąż obszar, który dla większości konsumentów pozostaje niejasny. Użytkownicy posiadają podstawową świadomość faktu, że ich dane są zbierane, ale nie potrafią zrozumieć jak i kiedy mogą zostać wykorzystane oraz jaką wartość mają dla biznesu.

Przeczytaj także: Ochrona danych osobowych - dokumentacja

Według ponad 50% konsumentów zapytanych przez Ericsson ConsumerLab operatorzy komórkowi i media społecznościowe zbierają nasze dane osobiste. Tego samego zdania w przypadku producentów aplikacji na urządzenia mobilne oraz firm tj. Apple i Google jest około 40% respondentów.

Konsumenci zapytani o to, którymi informacjami prywatnymi byliby skłonni się podzielić najczęściej ujawniliby swoje poglądy religijne (41% osób nie chciałoby ujawnić), polityczne (41%), preferencje zakupowe (47%) oraz nawyki korzystania z aplikacji (48%). Najrzadziej konsumenci byliby skłonni dzielić się swoją dokumentacją medyczną (67% osób czułaby się z tym źle) oraz informacjami i plikami posiadanymi na komputerze (73% niechętnych).

Z badania firmy Ericsson wynika, że ponad 40% konsumentów zgodziłoby się na wykorzystywanie danych osobistych przez firmy w celu otrzymywania bardziej spersonalizowanej oferty. Ważnym wymogiem w tym wypadku jest transparentność i możliwość sprawowania kontroli przez użytkownika oraz odstąpienia od korzystania z serwisu w dowolnym momencie.

fot. mat. prasowe

Świadomość konsumentów odnośnie gromadzenia ich danych osobowych

Według ponad 50% konsumentów zapytanych przez Ericsson ConsumerLab operatorzy komórkowi i media społecznościowe zbierają nasze dane osobiste.


41% respondentów zgodziłoby się na wykorzystanie swoich danych w celu ulepszenia istniejącego serwisu, natomiast 22% zrobiłoby to w celu otrzymania bardziej spersonalizowanych reklam. Niemal 30% konsumentów zapytanych przez Ericsson ConsumerLab nie znalazło powodu, dla którego byliby skłonni podzielić się swoimi danymi osobistymi.

fot. mat. prasowe

Przyczyny, dla których konsumenci zgodziliby się na wykorzystywanie danych osobistych

41% konsumentów zgodziłoby się na wykorzystanie danych osobistych w celu ulepszenia istniejącej usługi, z której korzystają.


Informacje o badaniu
Badanie jakościowe zostało przeprowadzone w USA i w Europie. Zawierało pogłębione wywiady z konsumentami i ekspertami oraz zorganizowane warsztaty badawcze dla studentów. Badanie ilościowe bazuje na platformie Ericsson Consumer Lab, za pomocą której przeprowadzono 23000 wywiadów z ludźmi w wieku 15-69 w Australii, Brazyli, Chinach, Hong Kongu, Indiach, Indonezji, Japoni, Korei Płd., Niemczech, Rosji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Ukrainie i USA.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: