eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Połączenia telefoniczne: coraz taniej, stacjonarne w odwrocie

Połączenia telefoniczne: coraz taniej, stacjonarne w odwrocie

2013-01-23 11:44

Połączenia telefoniczne: coraz taniej, stacjonarne w odwrocie

Spadają ceny za usługi telekomunikacyjne © bst2012 - Fotolia.com

W latach 2009-2012 nadal rosło nasycenie usługami telefonii mobilnej oraz stałego dostępu do Internetu, spadała za to popularność telefonii stacjonarnej - to wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie UKE. Ciągle spadają również ceny za usługi telekomunikacyjne, i to zarówno za mobilne jak i stacjonarne.

Przeczytaj także: Idealny operator komórkowy według Polaków

W roku 2012 aż 88% klientów indywidualnych miało telefon komórkowy, 62% dostęp do Internetu, a 31% telefon stacjonarny. W przypadku firm zanotowano jeszcze większe nasycenie. Telefon komórkowy posiada aż 93% przedsiębiorstw, dostęp do Internetu 70% dostęp do Internetu, a telefon stacjonarny 55%. Ze wszystkich trzech podstawowych usług korzysta 42% firm. Poziom nasycenia usługami telekomunikacyjnymi jest jednak zdecydowanie pochodną wieku użytkowników - największe nasycenie występuje wśród młodzieży w wieku 15-24 lat. W tej grupie 99% osób posiada telefon komórkowy, a 81% dostęp do Internetu.

Wśród klientów indywidualnych, z dostępu do Internetu najczęściej korzystają osoby poniżej 45 roku życia oraz z wyższym wykształceniem najrzadziej zaś osoby w wieku powyżej 60 lat. Systematycznie spada odsetek osób posiadających telefon stacjonarny. W ciągu czterech lat liczba użytkowników telefonii stacjonarnej spadła o 20 punktów procentowych.

fot. bst2012 - Fotolia.com

Spadają ceny za usługi telekomunikacyjne

Coraz częściej używamy telefonów komórkowych, rzadzeij zaś - stacjonarnych


Klienci indywidualni za stacjonarny dostęp do Internetu miesięcznie płacą średnio 54 zł, zaś do mobilnego 55 zł, za usługi głosowe (stacjonarne i komórkowe) płacą średnio 49 zł. W firmach za dostęp do Internetu stacjonarnego płaci się miesięcznie średnio 102 zł, za dostęp do Internetu mobilnego 86 zł, za usługi głosowe w telefonii stacjonarnej 164 zł a mobilnej 238 zł. W przypadku telefonii stacjonarnej w ciągu czterech lat średnie miesięczne wydatki zmniejszyły się o 21 zł, w telefonii mobilnej o 11 zł, a koszt dostępu do Internetu spadł o 6 zł.

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: