eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sklepy internetowe komplikują nam życie?

Sklepy internetowe komplikują nam życie?

2011-10-05 09:26

Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy


Wśród problemów z korzystaniem ze sklepów internetowych respondenci najczęściej wymieniali cechy związane z funkcjonalnością stron internetowych e-sklepów. Brak fotografii lub fotografia niskiej jakości to kłopot dla 50 proc. pytanych, 38 proc. ma problem ze znalezieniem szczegółowych informacji o produkcie, a 23 proc. denerwuje niedziałająca lub źle działająca wyszukiwarka. Wśród innych, często wymienianych problemów pojawiają się: brak informacji dotyczącej bezpieczeństwa danych lub brak zabezpieczenia danych (22 proc.), trudności z odnalezieniem kosztów przesyłki (19 proc.), nietypowe rozwiązania w procesie złożenia zamówienia i zakupu (13 proc.) oraz problemy z zalogowaniem do systemu (10 proc.). Okazało się również, że takie kwestie niezwiązane bezpośrednio z funkcjonowaniem witryny sklepu, jak na przykład brak możliwości obejrzenia produktu na żywo, czy nawet zawyżone koszty przesyłki, nie stanowią dla badanych przeszkody w korzystaniu z zakupów przez Internet. Jedynym czynnikiem pozostającym bez związku z funkcjonowaniem serwisu internetowego, a problematycznym dla respondentów, okazały się ograniczenia sposobów płatności, np. brak możliwości zapłacenia kartą – przeszkadza to 39 proc. badanych. Wielu z wymienionych problemów, jak również wiążącej się z nimi utraty liczby klientów, udałoby się sklepom internetowym uniknąć dzięki poprawie funkcjonalności ich witryn.

fot. mat. prasowe

Na jakie problemy najczęściej narzekają klienci sklepów internetowych?

Na jakie problemy najczęściej narzekają klienci sklepów internetowych?


fot. mat. prasowe

Na jakie problemy najczęściej narzekają klienci sklepów internetowych cd.?

Na jakie problemy najczęściej narzekają klienci sklepów internetowych cd.?


fot. mat. prasowe

Na jakie problemy najczęściej narzekają klienci sklepów internetowych cd.?

Na jakie problemy najczęściej narzekają klienci sklepów internetowych cd.?


Poprawienie użyteczności stron internetowych e-sklepów może wielokrotnie zwiększyć liczbę sprzedawanych produktów. Poprawa funkcjonalności przyniosłaby korzyści zarówno konsumentom, którzy coraz chętniej będą kupować przez Internet, jak również sklepom internetowym, które uniknęłyby sytuacji, w której klienci skorzystają z konkurencyjnej oferty, znajdującej się jedno kliknięcie dalej.

Informacje o badaniu
Wartości na wykresach nie sumują się do 100%, ponieważ respondenci mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź. Badanie omnibusowe na reprezentatywnej próbie n=1000 internautów w wieku 15lat +, przeprowadzone w dniach 9-11 sierpnia 2011 roku. Podstawa oprocentowania: osoby robiące zakupy w Internecie (n=851).

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: