eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kandydaci w wyborach nieprzygotowani do rekrutacji

Kandydaci w wyborach nieprzygotowani do rekrutacji

2011-09-28 10:33

Przeczytaj także: Polacy otwarci na głosowanie przez Internet


Podobnie czynią Dagna Karkowska (Komitet wyborczy Ruch Palikota) i nowa twarz śląskiej lewicy Magdalena Ogórek. Z tym, że w drugim przypadku – poza wyglądem – wrażenie robi jej dotychczasowy dorobek polityczny, np. praca w kancelarii Aleksandra Kwaśniewskiego czy Centrum Informacyjnym Rządu. Strona Magdaleny Ogórek nie zawiera jednak wielu informacji, po które wejdzie tam wyborca. Profile na Facebook’u czy Naszej Klasie też są w gruncie rzeczy skromne i jedyne o co tam zadbano, to umieszczenie wielu dobrych zdjęć kandydatki.

- Profil kandydatki na pierwszy rzut oka jest ciekawy, aczkolwiek szukając szczegółów na temat jej osoby, doświadczeń zawodowych, czy umiejętności – nie znajdziemy ich zbyt wiele – podsumowuje Paszkiewicz, specjalistka ds. personalnych najszybciej rozwijającej się agencji pracy tymczasowej w Polsce.

Na uwagę zasługuje też „CV” Serafiny Ogończyk-Mąkowskiej, startującej do senatu z Komitetu Wyborców Unia Prezydentów-Obywatele do Senatu. Strona jest w gruncie rzeczy bardzo skromna, ale zawiera dokładnie te informacje, których potencjalny pracodawca-wyborca najczęściej poszukuje. To samo można znaleźć na jej profilu na Facebook’u. Kandydatka zapomniała tylko o pewnym paradoksie – Polacy są podejrzliwi względem polityków, których wizerunek jest „przeinwestowany”.

- Człowiek, obnoszący się ze swoimi sukcesami, nie budzi nad Wisłą ani sympatii, ani – co dziwniejsze – zaufania. Nadal jednak mamy do czynienia z zaradną businesswoman, więc większość pracodawców i pracodawczyń w Polsce zapewne chciałaby się przekonać, co kandydatka z Płońska może zrobić dla ich firm – mówi Artur Ragan, rzecznik Work Express.

Najniżej oceniono „sieciowe dokumenty aplikacyjne” Ilony Klejnowskiej, kandydatki do sejmu z ramienia PIS. Jak na absolwentkę dziennikarstwa, profil zarówno w mediach społecznościowych, jak i na głównej stronie partii jest słaby. Zawiera bardzo mało informacji, zarówno o kandydatce, jak i o jej programie. Ponadto, brak własnej strony internetowej, jako wicedyrektora Biura Prasowego KP PIS, dodatkowo ją dyskwalifikuje. Można by wręcz stwierdzić, że tak naprawdę nie zależy jej na dostaniu się do Parlamentu.

- Wpadkę na oficjalnym profilu na Facebook’u w postaci podpisu pod zdjęciem: „Młode kandydatki PiS w wyborach. Wśród nich i nasza Ilona ;)” pozostawmy bez komentarza, ale dla uważnego internauty jest to wyraźny sygnał, że profil nie jest redagowany przez samą kandydatkę, więc razi sztucznością. Jako potencjalny pracodawca – jesteśmy na nie – mówi Artur Ragan.

Kandydacie dbaj o swój wizerunek w sieci!

Według najnowszego badania Net Track, przeprowadzonego przez MillwardBrown SMG/KRC w okresie od stycznia do czerwca 2011, ponad 55% Polaków korzysta już z Internetu, co stanowi 16,62 miliona osób. Obecnie ponad 80 proc. pracodawców sprawdza aplikantów do pracy w Internecie. Co trzeci przyznaje, że zrezygnował na podstawie uzyskanych tam informacji z zatrudnienia kandydata. Liczby te znane są nie od dziś. Niestety, jak wynika z obserwacji specjalistów Work Express, nadal nie przekonują polityków, nawet tych młodych. Dlatego zapewne – pod względem jakości autoprezentacji kandydatów w sieci – te wybory niewiele różnią się od poprzednich.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: