Polska nieprzyjazna dla biznesu
2005-01-12 12:26
Przeczytaj także: Transformacja cyfrowa biznesu, czyli szybko i bez strategii
Wykorzystując moduł TRI*M (narzędzie służące zarządzaniu satysfakcją klientów) Reputation Index, TNS sprawdził jak mieszkańcy poszczególnych krajów oceniają działalność państwa i przedsiębiorstw w następujących obszarach: opieka medyczna, bankowość, supermarkety, telekomunikacja, partie polityczne, usługi pocztowe oraz atrakcyjność kraju dla przedsiębiorców. Badanie realizowano w 40 krajach przeprowadzając łącznie ponad 36 000 wywiadów. Globalny charakter studium umożliwia porównywanie wyników osiąganych przez państwa całego świata.W większości krajów służba zdrowia i dostawcy usług medycznych mają wśród swych mieszkańców katastrofalną opinię. Reputacja tego sektora w Europie przeważnie jest niższa od osiąganej w państwach Azji i Pacyfiku.
Również partie polityczne, z wyjątkiem kilku państw (np. Singapur, Malezja), nie cieszą się dobrą reputacją wśród swoich mieszkańców. Politycy nie spełniają pokładanych w nich przez obywateli nadziei, na co wskazuje niska ocena w obu wymiarach: emocjonalnym i racjonalnym (kompetencje).
Obszary, w których częściej obserwujemy aktywność i udział prywatnego kapitału – bankowość, supermarkety, telekomunikacja oraz usługi pocztowe – zostały ocenione lepiej. Przedsiębiorstwa działające w tych sektorach otrzymały wyższe wartości Indeksów TRI*M.
Polska w większości badanych obszarów uzyskała jedne z najniższych wskaźników. Nasz kraj jest najmniej atrakcyjnym miejscem do prowadzenia biznesu. Najgorzej na świecie oceniamy służbę zdrowia i jakość usług medycznych. A partie polityczne mają gorszą reputację jedynie w Japonii ...
Polacy relatywnie najlepiej wypowiadają się o dostawcach usług pocztowych. Nasz kraj pod tym względem znalazł się na 20 miejscu w światowym rankingu.
![Najcenniejsi medialnie liderzy biznesu 2024 [© Freepik] Najcenniejsi medialnie liderzy biznesu 2024](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ekwiwalent-reklamowy/Najcenniejsi-medialnie-liderzy-biznesu-2024-264882-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?
-
DeepSeek zagrożeniem dla prywatności? Europa blokuje chińską aplikację AI, Polska czeka, eksperci ostrzegają
-
Złośliwe PDF-y: Jak cyberprzestępcy wykorzystują popularny format do phishingu?
-
Eksport UE bez USA? Unia ma remedium na rosnące cła