eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Ewolucja spamu IV-VI 2011

Ewolucja spamu IV-VI 2011

2011-08-23 11:29

Przeczytaj także: Spam V 2014


Innym szkodnikiem z pierwszej 10 stworzonym w celu kradzieży danych finansowych użytkowników jest Trojan.HTML.Fraud.fc. Jego funkcjonalność jest podobna do funkcjonalności programu Trojan-Spy.HTML.Fraud.gen. Szkodnik ten również występuje w formie strony HTML. Jego celem są prawdopodobnie brazylijscy użytkownicy, ponieważ imituje formularz rejestracyjny jednego z głównych banków brazylijskich.

W II kwartale 2011 r. spodziewaliśmy się wzrostu aktywności fałszywych programów antywirusowych, jednak nasze przewidywania nie sprawdziły się. Packed.Win32.Katusha.n był jedynym szkodnikiem z rankingu 10 najpopularniejszych, który miał jakikolwiek związek z tego typu programami. Szkodnik ten należy do rodziny programów wykorzystywanych do kompresowania innych szkodliwych programów – zwykle fałszywych programów antywirusowych.

Phishing

W drugim kwartale 2011 r. udział wiadomości phishingowych był niewielki i wynosił zaledwie 0,023% całego ruchu pocztowego. W maju i czerwcu utrzymywał się na niskim poziomie, nieznaczny wzrost odnotował jedynie w kwietniu, w którym wynosił średnio 0,03%.

fot. mat. prasowe

Odsetek wiadomości phishingowych w ruchu pocztowym w II kwartale 2011r.

Odsetek wiadomości phishingowych w ruchu pocztowym w II kwartale 2011r.


Najpopularniejszymi celami phisherów pozostają PayPal (+11,21 proc.) oraz eBay (-2,89 proc.).

fot. mat. prasowe

10 organizacji najczęściej atakowanych przez phisherów w II kwartale 2011 r.

10 organizacji najczęściej atakowanych przez phisherów w II kwartale 2011 r.


Na trzecim miejscu znalazł się Santander, który odpowiadał za 5,31% wszystkich ataków phishingowych - o 1,9 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Ogólnie, phisherzy nie wykazali dużego zainteresowania systemami bankowości online: wśród liderów zestawienia znalazł się tylko jeden z czterech popularnych wśród phisherów banków. HSBC i CHASE były atakowane rzadziej niż w pierwszym kwartale: HSBC spadł o trzy miejsca na 8 pozycję (-2,7 proc.), natomiast CHASE uplasował się na 19 miejscu.

Portale społecznościowe Habbo (-0,53 proc.) oraz Facebook (-0,3 proc.) zajęły odpowiednio 4 i 5 miejsce pod względem popularności wśród phisherów.
Przeczytaj także: Spam I kw. 2014 Spam I kw. 2014

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: