eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kadra zarządzająca w social media I kw. 2011

Kadra zarządzająca w social media I kw. 2011

2011-06-10 11:41

Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w social media II kw. 2011


Relatywnie dużo negatywnych wypowiedzi zebrał Tomasz Zadroga, prezes PGE. Może być to powód do niepokoju, ponieważ takich niekorzystnych komentarzy było 57%, a w liczbach bezwzględnych: 15 z 26. Część z nich odnosiła się do zachowania Zadrogi wobec komentatora sportowego nieprzychylnego drużynie siatkarskiej sponsorowanej przez PGE, a część była reakcją na informację o ponownym wyborze Zadrogi na stanowisko prezesa.

Niewiele o prezesach branży ubezpieczeniowej

fot. mat. prasowe

Udział bossów w social media wg branży

Udział bossów w social media wg branży

Przywykliśmy już chyba do tego, że branża ubezpieczeniowa musi walczyć ze złą prasą i bronić się przed klientami manifestującymi swoje niezadowolenie z usług, szczególnie jeśli chodzi o wypłatę odszkodowań. Zaskakujące jest wobec tego, że tak mało się dyskutuje o prezesach branży ubezpieczeniowej w social media. Z badania wynikam że najwięcej zainteresowania wzbudził Andrzej Klesyk, prezes PZU, w związku z decyzją rady nadzorczej pozostawiającą go na stanowisku. Jednak daje mu to dopiero siódme miejsce w rankingu „bossów” najczęściej pojawiających się w social media. Jednocześnie w rankingu prezesów najczęściej opisywanych na portalach internetowych znalazł się aż na trzecim miejscu (zobacz szczegóły badania). Być może internauci narzekają na branżę, ale oszczędzają prezesów. Innym wyjaśnieniem może być wytężona praca działów PR – w badanym okresie nie pojawiła się żadna elektryzująca (czytaj: zła) wiadomość z branży ubezpieczeniowej.

Kto i gdzie mówi o bossach

fot. mat. prasowe

Bossowie o najaktywniejszych źródłach

Bossowie o najaktywniejszych źródłach

Badanie IMM pokazało również, że najbardziej aktywną platformą komunikacji o „bossach” gospodarki było forum gazety.pl (268 komentarzy). Część rozmów rozwijała się w forach pod artykułami, a część z nich stanowiła niezależne wątki. Istotnym źródłem wypowiedzi był też Facebook oraz blog „Subiektywnie o finansach”. Autor bloga, Maciej Samcik jest uważany za lidera opinii w dziedzinie bankowości. Z kolei dla branży energetycznej ważnym miejscem na mapie social media jest forum portalu cire.pl (Centrum Informacji o Rynku Energii). Nieco mniej znaczące okazały się blip.pl oraz twitter.com – tymi dwoma kanałami internauci przekazywali informacje „z ostatniej chwili”, czyli przede wszystkim newsy o zmianach na stanowiskach. Na twitterze zauważalny był Zbigniew Jagiełło, a blipowano o Alicji Kornasiewicz.

Informacje o badaniu
„Bossowie polskiej gospodarki w mediach społecznościowych” to nowa odsłona raportu IMM „Bossowie polskiej gospodarki w mediach” publikowanego od stycznia 2005 r. do czerwca 2006 r. Badanie wykonano na podstawie 7 976 materiałów internetowych, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm. Raport obejmuje okres trzech miesięcy – od 1 lutego do 30 kwietnia 2011 roku. W tym czasie wyselekcjonowano 426 wzmianek na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: