eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża finansowa a social media

Branża finansowa a social media

2011-05-16 13:26

Przeczytaj także: Social media w różnych branżach


fot. mat. prasowe

Liczba konsumentów zgadzających się z następującym zdaniem (%)

Liczba konsumentów zgadzających się z następującym zdaniem (%)

- Nasze najnowsze dane pokazują dodatkowo, iż takie poszukiwania nie są tylko domeną młodszych Internautów. Nawet osoby powyżej 60 roku życia coraz rzadziej kupują produkty finansowe bez przeglądania wcześniej sporej ilości ofert w sieci – stwierdza ekonomista Deutsche Bank.

Użytkownicy social media interesują się informacjami o finansach, a jednocześnie nie interesuje ich osobisty kontakt z doradcą bankowym. Dane z rynku niemieckiego pokazują, że im bardziej bank „wirtualny” – czyli im mniej ma oddziałów, tym większy jest udział użytkowników mediów społecznościowych wśród jego klientów. Średnia dla populacji 14+ to 18 proc., a wśród klientów największego w Niemczech banku internetowego, ING Digital Bank aż 35 proc.

Polubię cię, ale nie bezinteresownie

fot. mat. prasowe

% użytkowników serwisów społecznościowych w USA, którzy są zainteresowani sektorem finansowym

% użytkowników serwisów społecznościowych w USA, którzy są zainteresowani sektorem finansowym

W naturalny sposób zatem Internet, a w szczególności social media to miejsce gdzie instytucje finansowe chcą coraz aktywniej zaistnieć. Ale jakiego rodzaju komunikację stosować w tym nowym medium? Jak przekonuje Deutsche Bank Research, internauci nie chcą się zagłębiać zbytnio w skomplikowane tematy finansowe. – W komunikacji za pośrednictwem portali społecznościowych banki powinny koncentrować się na dostarczeniu szybkiej i zwięzłej informacji, aby wykorzystać krótki moment uwagi użytkownika – komentuje Meyer.

Jak skutecznie przyciągnąć „fanów” do profilu banku, pośrednika czy ubezpieczyciela? Klienci banków deklarują, iż najbardziej interesuje ich nie tyle bezinteresowne „lajkowanie” profilu, lecz przede wszystkim konkretne korzyści, np. specjalne oferty i promocje dostępne jedynie dla użytkowników tego typu portali. W drugiej kolejności chcą aby profil firmy umożliwiał uzyskanie pomocy lub pozwolił złożyć reklamację. Będą tam również z zainteresowaniem śledzić opinie innych użytkowników.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: