eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rezerwacje wakacji przez Internet IV 2011

Rezerwacje wakacji przez Internet IV 2011

2011-05-16 12:47

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet II 2011


Jeśli utrzyma się trend częstszych niż zazwyczaj wyborów kierunków europejskich, można spodziewać się wzrostu w segmencie wyjazdów z dojazdem własnym. Podróż do Chorwacji, Bułgarii, a nawet Włoch czy Hiszpanii bywał co prawda męcząca, ale pozwala na dużo niższe koszty wakacyjne i komfort podróżowania i zwiedzania we własnym tempie.

Wyżywienie

fot. mat. prasowe

Wyżywienie

Wyżywienie

Wakacje All Inclusive - to hasło przewodnie kwietnia, a prawdopodobnie także całego najbliższego sezonu. Co prawda w minionym miesiącu mniej wydaliśmy na zakup ofert turystycznych, ale większość z nich zawierała właśnie ten, najbardziej popularny pakiet pobytowy. Wakacje spod szyldu “wszystko w cenie” wybrało aż 66 proc. rezerwujących. To o jeden punkt proc. więcej niż przed rokiem.

Drugie miejsce należy do opcji śniadań i obiadokolacji (HB). Ten pakiet zdecydowało się wybrać w kwietniu 18 proc. klientów. To o 2 proc. mniej niż przed rokiem. Na trzecim miejscu, z wynikiem 8 punktów proc., znalazły się oferty z innym, indywidualnie opracowanym przez organizatora programem wyżywienia. Oferty bez wyżywienia (OV) oraz opcję samych śniadań (BB) wybrało w kwietniu po 4 proc. rezerwujących klientów.

Last Minute

fot. mat. prasowe

Last minute

Last minute

Małymi krokami zbliża się szczyt zakupowych wyprzedaży. Jeszcze w marcu oferty typu last minute wybierało zaledwie 16 proc. kupujących. W kwietniu mamy nagły, 8 proc., wzrost w tym segmencie i końcowy wynik sprzedaży promocyjnej na poziomie 24 proc. To o 2 punkty proc. lepiej niż przed rokiem.

Okiem managera

Różnorodność – to hasło, które chyba najlepiej oddaje nastroje i zachowania zakupowe naszych klientów na progu sezonu letniego.

Z jednej strony TOP kierunki Północnej Afryki odpracowują utracone na przełomie stycznia i lutego zaufanie i pozycje sprzedażowe. Egipt znowu błyszczy na podium, Tunezja wróciła do pierwszej piątki. Z drugiej jednak strony kierunki, które wykorzystały osłabienie arabskich liderów wciąż utrzymują wysokie pozycje w zestawieniu. To wynik bardzo bogatej i dobrej jakościowo oferty, dostępności niemal z każdego lotniska w Polsce, świetnie skalkulowanych cen, a przede wszystkim bezpieczeństwa.

W podsumowaniu kierunkowym mamy jeszcze inny bardzo ciekawy element wpływający na wspomnianą różnorodność. 17 proc. kwietniowych klientów wybrało wakacje w Bułgarii, Chorwacji, Maroko, we Włoszech i wielu innych, rzadziej wybieranych kierunkach. Mapa POP turystyki zdecydowanie się powiększa. Gwarancja pogody w tych kierunkach jest bezcenna, a wakacje z dojazdem własnym mogą być tańsze i mniej szablonowe.

Na koniec nie mogę zapomnieć o egzotyce. Już od kilku sezonów konkuruje ona z POP turystyką, ale kwietniowy sukces Zjednoczonych Emiratów Arabskich zaskoczył chyba wszystkich. Trudno jednak, aby było inaczej kiedy 5-gwiazdkowy Resort SPA kosztuje już teraz w sprzedaży na koniec czerwca 2370 zł. To tyle co dobry Egipt!

Touroperatorzy wymyślają, klienci się cieszą. Różnorodność? Eee, to chyba jednak za słabe określenie. Raczej prawdziwy Meksyk! Zupełnie jak na jednym z naszych Facebooków.

To będzie bardzo ciekawy sezon!

Iwona Sokołowska, dyrektor pionu sprzedaży, członek zarządu Enovatis S.A.


poprzednia  

1 ... 3 4

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: