eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Media społecznościowe a wizerunek pracownika i firmy

Media społecznościowe a wizerunek pracownika i firmy

2011-04-04 13:21

Przeczytaj także: Jest praca w mediach społecznościowych


Raport wskazuje, że za najważniejsze korzyści wynikające z obecności w portalach społecznościowych kandydaci uznali:
  • kontakty ze znajomymi, podtrzymywanie znajomości, w tym możliwość kontaktowania się ze starymi znajomymi, nawiązywanie kontaktów biznesowych, networking – 28% badanych;
  • szybki dostęp do informacji, bycie „na bieżąco” 12% ankietowanych;
  • aspekty związane z poszukiwaniem pracy i rozwojem kariery zawodowej (w tym możliwość zostania wyłowionym przez potencjalnego pracodawcę czy head huntera) – 15,6% respondentów.

Z kolei do głównych wad obecności w mediach społecznościowych kandydaci zaliczyli:
  • problemy z ochroną danych osobowych, możliwość wykorzystania/przechwycenia ich danych – 16%;
  • brak prywatności i anonimowości (9,2%);
  • SPAM.

-Wyniki raportu jasno wskazują, że social media stają się coraz ważniejszym narzędziem dla osób poszukujących pracy. Nie dziwi fakt, że najchętniej są one wykorzystywane przez osoby po studiach, pracujące na specjalistycznych stanowiskach, które korzystają zarówno z Internetu, jak i mediów społecznościowych przypuszczalnie już od co najmniej kilku lat i wykorzystują je w życiu zawodowym i prywatnym praktycznie na co dzień – mówi Marta Szczepańska, Dyrektor Strategiczny, Socializer S.A.

Ponad 80% firm biorących udział w badaniu korzysta z portali społecznościowych jako narzędzi wspierających procesy rekrutacyjne lub/i budowania wizerunku pracodawcy. Pozostali nie decydują się na prowadzenie takich działań głównie ze względu na brak zasobów (54%), brak takiej potrzeby i względy bezpieczeństwa. Aż 63% pracodawców, którzy aktualnie nie korzystają z portali społecznościowych, zamierza podjąć takie działania w ciągu najbliższego roku.

fot. mat. prasowe

Dlaczego Twoja firma nie korzysta z mediów społecznościowych?

Dlaczego Twoja firma nie korzysta z mediów społecznościowych?


Pracodawcy najczęściej decydują się na publikację ofert pracy (46% wskazań) oraz weryfikowanie wiarygodności kandydatów do pracy (42%). 20% pracodawców prowadzi też bezpośrednie poszukiwania kandydatów w serwisach społecznościowych, a 8% monitoruje działania podejmowane przez swoich aktualnych pracowników.

Za najskuteczniejsze źródło informacji o kandydatach pracodawcy uznali Facebook, który uzyskał średnią 4,47 w skali 1-9, gdzie 1 oznacza najbardziej skuteczny, 9 – najmniej. Na drugim miejscu znalazł się Goldenline (4,71), a na pozycji trzeciej portale z ofertami pracy.

fot. mat. prasowe

Ocena skuteczności portali społecznościowych (skala1-9)

Ocena skuteczności portali społecznościowych (skala1-9)


-Profile kandydatów mogą dużo powiedzieć nie tylko na temat doświadczeń zawodowych, lecz także wskazują na zainteresowania czy aspiracje tych osób. Ponadto, społeczności są dziś wykorzystywane do różnych celów – autoprezentacji, promocji ciekawych pomysłów czy nawiązania nowych kontaktów – zarówno prywatnych, jak i biznesowych. Wśród internautów obserwujemy rosnące zainteresowanie budowaniem swojego wizerunku na różnorodnych portalach i w różnorodny sposób (np. prowadzenie bloga, prezentacja port folio, czy twistowanie) – komentuje Justyna Lipowska, Recruitment Process Manager, HRK S.A.

Jak czytamy w raporcie, obecność w portalach społecznościowych nie przekłada się automatycznie na atrakcyjność kandydata na rynku pracy. 60% respondentów nigdy nie otrzymało oferty pracy dzięki swojej aktywności w portalach społecznościowych. Taką propozycją może pochwalić się 40% badanych. W grupie tej dominują osoby w wieku 26-30 lat (37%) oraz 31-45 lat (35%).

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: