eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Technologia ważna dla usług edukacyjnych

Technologia ważna dla usług edukacyjnych

2011-03-28 09:37

Według globalnego badania zleconego przez Cisco i przeprowadzonego przez firmę Clarus Research Group z siedzibą w Washingtonie ponad 75% wysokich urzędników zajmujących się edukacją na całym świecie uważa, że technologia może odgrywać główną rolę w sposobach uczenia się i nauczania.

Przeczytaj także: System oświaty w Polsce 2007/2008

Istotne zagadnienia dotyczące uczenia się i nauczania

Badanie pokazuje, że wykładowcy i nauczyciele na całym świecie informują o trzech istotnych zagadnieniach dotyczących uczenia się:
  • Jako główne wyzwania 83% respondentów wymieniło przygotowanie uczniów i studentów do konkurowania w globalnej gospodarce i umożliwienie znalezienia pracy po ukończeniu szkoły. Obecnie uczniowie i studenci potrzebują programu, który przygotuje ich do uczestnictwa w coraz ściślej powiązanym ekosystemie, wymagającym znajomości sposobów wykorzystania technologii w efektywnym współzawodnictwie i dołączenia do wydajnych pracowników przyszłości.
  • Większość wykładowców i nauczycieli (85%) dostrzega dużą rolę technologii w sposobach uczenia się. Wskazano także na potencjalny wpływ technologii na zaangażowanie oraz aktywny udział uczniów i studentów w procesach edukacyjnych.
  • Potrzeba wdrożenia programów nauczania, które umożliwiają rozwijanie umiejętności uczniów oraz studentów poprzez pracę w grupach i realizację projektów została wymieniona przez 86% nauczycieli i wykładowców. Ponadto za istotne uważa się usprawnienie komunikacji z rodzicami, przedstawicielami wydziałów i kadrą.

Znaczenie kluczowych zagadnień dotyczących technologii
  • Niewłaściwe wykorzystanie Internetu, współpraca i bezpieczeństwo informatyczne to najważniejsze zagadnienia dotyczące technologii. Nauczyciele i wykładowcy bardzo wysoko ocenili konieczność ochrony uczniów i studentów przed zagrożeniami płynącymi z Internetu. Na kolejnych miejscach stawiano wykorzystanie technologii do lepszej współpracy, wprowadzanie silniejszych zabezpieczeń systemów komputerowych w kampusach oraz wykorzystanie technologii do ograniczenia kosztów administracyjnych.
  • Na wysokich miejscach stawiano także zwiększenie efektywności, bardziej intensywne wykorzystanie systemów wideo oraz rozszerzenie systemów oceniania na podstawie danych. Ankieta wskazuje, że nauczyciele i wykładowcy postrzegają technologię jako środek pozwalający zrobić więcej mniejszym nakładem i zapewniający możliwość zwiększenia efektywności. Respondenci z entuzjazmem podchodzą do planów rozpowszechnienia technologii wideo i osadzeniu multimediów w procesie uczenia się. Ponadto oczekują lepszego wykorzystania inwestycji w systemy oceniania na podstawie danych i systemy podejmowania decyzji.
  • Przedstawiciele szkół wyższych na całym świecie kładą nacisk na rozwiniętą międzynarodową edukację z wykorzystaniem Internetu. 65% ankietowanych przedstawicieli szkół wyższych stwierdziło, że w ciągu najbliższych pięciu lat międzynarodowe programy w trybie online będą dla nich główną szansą, ponieważ mogą one pomóc zwiększyć liczbę studentów wirtualnych oraz wzbogacić możliwości nauki dzięki zróżnicowaniu punktów widzenia wydziałów, studentów i ekspertów.

 

1 2 3

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: