eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Europejska Stolica Kultury 2016: kandydaci a media

Europejska Stolica Kultury 2016: kandydaci a media

2011-03-22 12:43

Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań


Medialne tematy – taksówkarze i ambasadorowie

Wyjątkowo trafione z punktu widzenia obecności w mediach okazały się dwa gdańskie wydarzenia: szkolenie taksówkarzy przygotowujące do obsługi zagranicznych gości w czasie imprez ESK oraz organizacja Blog Forum. Informacje na ich temat przebiły się nawet do mediów ogólnokrajowych (m.in. Rzeczpospolita, Newsweek).

fot. mat. prasowe

Tematy, które pojawiały się najczęściej w kontekście ESK 2016

Tematy, które pojawiały się najczęściej w kontekście ESK 2016

Dobrym sposobem na promocję okazał się również ambasador miasta. Informacja o zaangażowaniu Jean Michel Jarre’a w aktywność na rzecz Gdańska pojawiła się wielokrotnie w mediach, również tych uznawanych za najbardziej opiniotwórcze: m.in. w Dzienniku Gazeta Prawna i radio TOK FM.

Start w konkursie na ESK był często przywoływany jako argument podczas wyborów samorządowych, szczególnie w trakcie kampanii w Lublinie. Wśród rozpoznawalnych akcji można także wyróżnić plenerową galerię neonów w Katowicach oraz instalację rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Warszawie.

Reakcje na porażkę – „Polska nienawidzi Łodzi”

Po ogłoszeniu listy finalistów, w mediach mogliśmy obserwować różne rodzaje reakcji miast, które z konkursu odpadły.

Jak czytamy w raporcie, Poznań przyjął porażkę spokojnie i racjonalnie: komentowano oszczędności, jakie miasto poczyni nie biorąc dalej udziału w konkursie oraz szansę na podtrzymanie kameralnego charakteru wydarzeń kulturalnych, który w razie zwycięstwa Poznania byłby zagrożony. Prezydent miasta Ryszard Grobelny podkreślał w mediach: „Nie możemy załamywać rąk, przegrana będzie bodźcem do dalszych działań”.

Białystok wkrótce po przegranej nawiązał współpracę z Lublinem – aby konsekwentnie jako dwa miasta z tzw. ściany wschodniej mogły spójnie i efektywnie prowadzić razem dalsze aktywności. Ta inicjatywa Białegostoku przełożyła się na dodatkową obecność w mediach, przyniesie też zapewne w przyszłości dalsze korzyści wizerunkowe.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: