Europejska Stolica Kultury 2016: kandydaci a media
2011-03-22 12:43
Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań
Medialne tematy – taksówkarze i ambasadorowie
Wyjątkowo trafione z punktu widzenia obecności w mediach okazały się dwa gdańskie wydarzenia: szkolenie taksówkarzy przygotowujące do obsługi zagranicznych gości w czasie imprez ESK oraz organizacja Blog Forum. Informacje na ich temat przebiły się nawet do mediów ogólnokrajowych (m.in. Rzeczpospolita, Newsweek).
fot. mat. prasowe
Tematy, które pojawiały się najczęściej w kontekście ESK 2016
Start w konkursie na ESK był często przywoływany jako argument podczas wyborów samorządowych, szczególnie w trakcie kampanii w Lublinie. Wśród rozpoznawalnych akcji można także wyróżnić plenerową galerię neonów w Katowicach oraz instalację rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Warszawie.
Reakcje na porażkę – „Polska nienawidzi Łodzi”
Po ogłoszeniu listy finalistów, w mediach mogliśmy obserwować różne rodzaje reakcji miast, które z konkursu odpadły.
Jak czytamy w raporcie, Poznań przyjął porażkę spokojnie i racjonalnie: komentowano oszczędności, jakie miasto poczyni nie biorąc dalej udziału w konkursie oraz szansę na podtrzymanie kameralnego charakteru wydarzeń kulturalnych, który w razie zwycięstwa Poznania byłby zagrożony. Prezydent miasta Ryszard Grobelny podkreślał w mediach: „Nie możemy załamywać rąk, przegrana będzie bodźcem do dalszych działań”.
Białystok wkrótce po przegranej nawiązał współpracę z Lublinem – aby konsekwentnie jako dwa miasta z tzw. ściany wschodniej mogły spójnie i efektywnie prowadzić razem dalsze aktywności. Ta inicjatywa Białegostoku przełożyła się na dodatkową obecność w mediach, przyniesie też zapewne w przyszłości dalsze korzyści wizerunkowe.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
-
Pokojowy Marsz Równości w Białymstoku w mediach
-
Twoja doba ma 43 godziny
-
Ulubione media internautów
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
-
Monitoring mediów: cytowania I 2019
-
Monitoring mediów: cytowania XII 2018
-
Monitoring mediów: cytowania XI 2018
-
Monitoring mediów: cytowania X 2018