eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2010

Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2010

2010-12-15 13:03

Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2010

Skład osobowy rezerwacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Jeśli ktokolwiek do tej pory miał wątpliwości gdzie Polacy latają najchętniej, to rekordowy 62 proc.(!) wynik Egiptu rozwieje wszelkie jego obawy. Jeśli ktokolwiek myślał, że pozycja Itaki jest w tym roku nie do pokonania to 5 proc. przewaga Neckermanna, nowego lidera w sprzedaży internetowej w listopadzie mocno go zaskoczy. Jeśli ktokolwiek myślał, że w przedostatnim miesiącu roku sprzedają się tylko narty i oferta egzotyczna to przedsprzedaż ofert do Tunezji i Turcji, a także Hiszpanii i Egiptu na sezon LATO 2011 może być dla niego pierwszy sygnałem ostrzegawczym, aby nie tracić czasu. Za oknem śnieżna i mroźna zima, a w turystyce wyjazdowej mieszanka barw, temperatur i nastrojów. Wakacje.pl i EasyGo.pl, jak co miesiąc dokonały analizy wyborów zakupowych swoich klientów.

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet X 2010

Jak i z kim?

Najchętniej podróżujemy w parach. W listopadzie było to aż 62 proc. wszystkich dokonanych rezerwacji. To o 4 punkty procentowe więcej niż przed rokiem, a jednocześnie o 3 punkty procentowe mniej niż w październiku tego roku.

fot. mat. prasowe

Skład osobowy rezerwacji

Skład osobowy rezerwacji







O 2 proc. zyskały, rok do roku, wyjazdy zespołów rodzinnych 2+1 (rodzice i jedno dziecko). W tym roku takie właśnie oferty nabyło 11 proc. klientów internetowych. Zakupy singli pozostały na tym samym, co przed rokiem, 6 proc. poziomie. Podobny, stały obraz zachowały wyjazdy w składzie osobowym 2+2 (rodzice i dwoje dzieci) – 3 proc. rezerwacji oraz małe grupy składające się max. z 5 osób – 1% zakupów.

Za ile?

Podobnie jak w październiku, także w listopadzie odnotowujemy lekką podwyżkę średniej wartości dokonywanej rezerwacji. W tym roku, w listopadzie klienci płacili za wycieczki średnio 4968 zł. Przed rokiem było to 4885 zł. Różnica niewielka, zaledwie 85 zł, ale z analitycznego obowiązku warto ją odnotować.

fot. mat. prasowe

Wartość rezerwacji

Wartość rezerwacji


A jak wyglądają masowe statystyki progów zakupowych? Po oferty najdroższe, w cenie powyżej 5 tys. zł sięgnęło w listopadzie 33 proc. (2009 – 35 proc.) klientów. Na drugim miejscu znalazły się propozycje z przedziału cenowego 3-4 tys. zł. Takie propozycje wybrało w listopadzie 21 proc. kupujących (2009 – 19 proc.).

19 proc. klientów wybrało wycieczki z grupy cenowej 4-5 tys. zł. (2009 – 16 proc.). Oferty z przedziału cenowego 2-3 tys. zł wzbudziły zainteresowanie 14 proc. (2009 – 15 proc.), a propozycje poniżej 2 tys. zł zdecydowało się zakupić 13 proc. (2009- 15 proc.) turystycznych internautów.

Na ile?

65 proc. klientów, dokładnie tyle samo co w roku ubiegłym, kupując oferty w listopadzie zdecydowało, że będą wyjazdy 7-dniowe. O 5 proc. (2010 – 20 proc., 2009 – 25 proc.) spadła wartość wyjazdów 14-dniowych. Wypoczynek w innych, mniej standardowych formach czasowych wybrało 15 proc. kupujących.

fot. mat. prasowe

Długość pobytu

Długość pobytu


 

1 2 ... 4

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: